La competència matemàtica dins l'Educació Física. Proposta interdisciplinar per introduir la geometria

Show simple item record

dc.contributor Ruiz Aguilera, Daniel
dc.contributor.author Molina Corbella, Miquel
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-03-05T08:40:50Z
dc.date.available 2025-03-05T08:40:50Z
dc.date.issued 2025-03-05
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169146
dc.description.abstract [cat] El present Treball de Fi de Grau exposa i pretén potenciar l’aprenentatge de les Matemàtiques a través d’una proposta interdisciplinar amb l’Educació Física. Més concretament sobre la introducció del contingut de geometria a través dels jocs i la gamificació seguint el model Van Hiele. Per a la construcció de dita proposta i assolir així els seus objectius el següent treball s’ha estructurat en diferents parts. En primer lloc, consta d’un marc teòric on s’aprofundeix sobre els aspectes i conceptes més rellevants de la dimensió matemàtica, de l’Educació física, la nova llei educativa, els principis bàsics de la geometria i el model Van Hiele. Com a segona part, es proposa una situació d’aprenentatge educativa d’intervenció dissenyada explícitament per a treballar la geometria amb els més petits del segon cicle, és a dir, el tercer curs d’Educació Primària. Per concloure el treball, finalitza amb una reflexió sobre l’aplicació pràctica de dita proposta. ca
dc.description.abstract [eng] This Final Degree Thesis presents and aims to enhance the learning of Mathematics through an interdisciplinary proposal with Physical Education. More specifically about the introduction of geometry content through games and gamification following Van Hiele’s theory. In order to build this proposal and thus achieve its objectives, the following work has been structured in different parts. Firstly, it consists of a theoretical framework in which the most relevant aspects and concepts of the mathematical dimension, of Physical Education, of the new educational law and finally of meaningful learning are explored. As a second part, an educational intervention sequence is proposed explicitly designed to work on geometry with the youngest children in the second cycle, that is, in the third year of Primary School. To conclude the work, it ends with a reflection on the practical application of this proposal. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 510 - Consideracions fonamentals i generals de les matemàtiques ca
dc.subject.other Matemàtiques ca
dc.subject.other Educació Física ca
dc.subject.other Aprenentatge significatiu ca
dc.subject.other Transversalitat ca
dc.subject.other Mathematics ca
dc.subject.other Physical Education ca
dc.subject.other Meaningful learning ca
dc.subject.other Transversality ca
dc.title La competència matemàtica dins l'Educació Física. Proposta interdisciplinar per introduir la geometria ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics