Música i aprenentatge a l’Educació Primària: una proposta d’intervenció a partir de la metodologia Dalcroze

Show simple item record

dc.contributor Gelabert Gual, Llorenç
dc.contributor.author Copa Marí, Tànit
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-03-06T08:37:18Z
dc.date.available 2025-03-06T08:37:18Z
dc.date.issued 2025-03-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169176
dc.description.abstract [cat] En aquest present treball veurem la importància de la música a l’Educació Primària, en el qual parlaré a grans trets del currículum i m’enfocaré principalment en els beneficis que presenta l’ensenyament de la música durant l’etapa escolar. A més, realitzaré un petit recorregut per la pedagogia musical activa i pels pedagogs més predominants d’aquesta, centrant la mirada finalment cap a Dalcroze i el seu mètode la Rítmica, acabant així amb una proposta d’intervenció educativa portada a la pràctica. D’aquesta manera, la proposta didàctica està fomentada en la metodologia activa del mètode de Dalcroze, portada a la pràctica al curs 4t C d’Educació Primària del CEIP Can Raspalls (Eivissa). Aquesta proposta es fonamenta en el treball del ritme, el moviment i la dansa, elements principals de la metodologia dalcroziana, a partir del treball amb el cos com a instrument facilitador de l’aprenentatge musical. ca
dc.description.abstract [eng] In this work we will see the importance of music in Primary Education, in which I will talk broadly about the curriculum and focus mainly on the benefits of music education during the school stage. In addition, I will make a small tour of active musical pedagogy and its most predominant pedagogues, focusing finally on Dalcroze and his Rhythmic method, thus ending with a proposal for an educational intervention put into practice. In this way, the didactic proposal is encouraged in the active methodology of the Dalcroze method, put into practice in the 4th C course of Primary Education at CEIP Can Raspalls (Eivissa). This proposal is based on the work of rhythm, movement and dance, main elements of the Dalcrozian methodology, based on work with the body as an instrument facilitating musical learning. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 78 - Música ca
dc.subject.other Educació Primària ca
dc.subject.other Música ca
dc.subject.other Dalcroze ca
dc.subject.other Proposta d’Intervenció ca
dc.subject.other Primary Education ca
dc.subject.other Music ca
dc.subject.other Dalcroze ca
dc.subject.other Intervention Proposal ca
dc.title Música i aprenentatge a l’Educació Primària: una proposta d’intervenció a partir de la metodologia Dalcroze ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics