[cat] En la societat del segle XXI, la tecnologia juga un paper fonamental. Aquesta s’ha convertit
en una eina essencial en el desenvolupament de diferents professions, com ara la de mestre.
Per aquest motiu, en aquest treball de fi de grau, de caràcter empíric, investigarem i
analitzarem els diferents usos didàctics que fan els docents d’Educació Primària de les TIC a
l’illa de Mallorca. La metodologia emprada consisteix en un qüestionari administrat a
diferents docents de l’illa. A partir dels resultats obtinguts, s’avaluen els usos didàctics de les
TIC, incloent-hi l’ús d’eines digitals com a part de la tasca docent. A més, també
s’identifiquen les barreres intrínseques i extrínseques que impedeixen una integració real de
les TIC a les aules.
[eng] In 21st-century society, technology plays a fundamental role. It has become an essential tool
in the development of various professions, such as teaching. For this reason, this empirical
bachelor's thesis investigates and analyzes the different didactic uses of ICT by Primary
Education teachers on the island of Mallorca. The methodology employed consists of a
questionnaire administered to various teachers on the island. Based on the results obtained,
the didactic uses of ICT are evaluated, including the use of digital tools as part of the teaching
task. Furthermore, intrinsic and extrinsic barriers that prevent the real integration of ICT in
classrooms are also identified.