Programa d’educació escolar i familiar per al desenvolupament de la intel·ligència emocional.

Show simple item record

dc.contributor Gomila Grau, Maria Antònia
dc.contributor.author Méndez Pérez, Sofía
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-06T11:01:17Z
dc.date.available 2025-03-06T11:01:17Z
dc.date.issued 2024-02-21
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169188
dc.description.abstract [cat] Aquest present Treball de Fi de Màster tracta la temàtica de com desenvolupar la intel·ligència emocional dels menors mitjançant determinades pràctiques parentals i escolars. D'aquesta manera, es farà un anàlisi bibliogràfic de diferents temàtiques, com l'adolescència, el concepte d'agents de socialització, especialment les qüestions relacionades amb les famílies, l'escola o altres agents que influeixen en els menors. Per una altra banda, es parla del concepte d'intel·ligència emocional, i es fa un recorregut pels diferents models i programes. Finalment, es presenten dos intervencions diferents i independents basats en l’evidència científica: GenerationPMTO i Positive Action, que han demostrat ser eficaços per a generar intel·ligència emocional en adolescents. A la proposta pràctica es fa una adaptació d’ells per a aplicar-los conjuntament reduint el nombre de sessions, però mantenint les unitats de treball, per així afavorir l'adherència al programa i la participació, mantenint l’estructura i els components bàsics que fonamenten el seu èxit. El programa Positive Action (PA) ha resultat útil per a millorar moltes de les competències de la intel·ligència emocional, afavorint el rendiment acadèmic, el benestar social i emocional i reduir les conductes problemàtiques en adolescents. Aquest és un programa holístic, que aborda diverses qüestions simultàniament, destacant el desenvolupament de la intel·ligència emocional en tot l'alumnat. D'altra banda, el programa GenerationPMTO es centra a reforçar els llaços familiars i té per objectiu treballar amb els pares per a aconseguir una criança efectiva, fomentant habilitats com establir límits, resolució de problemes i participació positiva, entre altres qüestions. Aquest programa és útil tant durant la infància com l'adolescència i contribueix a fomentar la intel·ligència emocional en els menors. L’aplicació d’aquests dos programes de manera conjunta ofereix un abordatge integral per al desenvolupament de la intel·ligència emocional i, a la vegada, resol altres problemàtiques que sorgeixen durant la infància i l'adolescència ca
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Orientació educativa ca
dc.subject.other Família i escola ca
dc.subject.other Intel·ligència emocional ca
dc.subject.other Estils parentals ca
dc.subject.other Adolescència ca
dc.title Programa d’educació escolar i familiar per al desenvolupament de la intel·ligència emocional. ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:48:23Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics