La influència del currículum ocult docent en l'èxit acadèmic

Show simple item record

dc.contributor Motilla Salas, Xavier
dc.contributor.author Tétard Beltrán, Micaela
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-06T11:48:17Z
dc.date.available 2025-03-06T11:48:17Z
dc.date.issued 2025-03-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169193
dc.description.abstract [cat] En aquest treball hi trobem una anàlisi sobre com afecta el rendiment acadèmic dels infants, a l’etapa d’educació primària, les expectatives que tenen els docents i els missatges que els hi transmeten. Els objectius plantejats pretenen demostrar la responsabilitat que tenen els docents a l’hora de transmetre missatges implícits, ja que poden destinar a un infant cap a l’èxit o cap al fracàs escolar. La investigació s’ha dut a terme a partir de l’anàlisi bibliogràfica que dona resposta als objectius plantejats, on s’ha demostrat que el comportament que té un docent cap a un alumne influeix de forma significativa sobre el rendiment acadèmic. Per tant, s’ha de conscienciar als futurs docents que els missatges que transmeten són clau per a l’èxit escolar. Els aprenentatges que s’ensenyen a través del currículum ocult són majoritàriament inintencionats, inconscients i progressius. Hi ha certs aspectes que fan que els docents generin expectatives sobre els alumnes, en el cas de que les expectatives siguin favorables, l’actitud del docent serà de qualitat i aquest infant tindrà èxit acadèmic. En síntesi, independentment de les característiques que tingui un infant, no té per què ser jutjat i influenciar al seu rendiment acadèmic. ca
dc.description.abstract [eng] In this work, we find an analysis of how the expectations of teachers and the messages they convey affect the academic performance of children, at the primary education stage. The objectives set out aim to demonstrate the responsibility that teachers have when transmitting implicit messages, since they can set a child towards success or failure at school. The research has been carried out based on the bibliographic analysis that responds to the stated objectives, where it has been shown that the behavior of a teacher towards a student has a significant influence on academic performance. Therefore, future teachers must be made aware that the messages they transmit are key to school success. The learning that is taught through the hidden curriculum is unintentional, unconscious and progressive. There are certain aspects that make teachers generate expectations about students, in the event that the expectations are favorable, the attitude of the teacher will be of quality and this child will be academically successful. In summary, regardless of the characteristics that a child has, there is no need to be judged and influence their academic performance. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Currículum ocult ca
dc.subject.other Docent ca
dc.subject.other Expectatives acadèmiques ca
dc.subject.other Educació primària ca
dc.subject.other Hidden curriculum ca
dc.subject.other Teaching ca
dc.subject.other Academic expectations ca
dc.subject.other Primary education ca
dc.title La influència del currículum ocult docent en l'èxit acadèmic ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics