dc.contributor |
Motilla Salas, Xavier |
|
dc.contributor.author |
Tétard Beltrán, Micaela |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-03-06T11:48:17Z |
|
dc.date.available |
2025-03-06T11:48:17Z |
|
dc.date.issued |
2025-03-06 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/169193 |
|
dc.description.abstract |
[cat] En aquest treball hi trobem una anàlisi sobre com afecta el rendiment acadèmic
dels infants, a l’etapa d’educació primària, les expectatives que tenen els docents i els
missatges que els hi transmeten. Els objectius plantejats pretenen demostrar la
responsabilitat que tenen els docents a l’hora de transmetre missatges implícits, ja que
poden destinar a un infant cap a l’èxit o cap al fracàs escolar. La investigació s’ha dut a
terme a partir de l’anàlisi bibliogràfica que dona resposta als objectius plantejats, on
s’ha demostrat que el comportament que té un docent cap a un alumne influeix de
forma significativa sobre el rendiment acadèmic. Per tant, s’ha de conscienciar als
futurs docents que els missatges que transmeten són clau per a l’èxit escolar. Els
aprenentatges que s’ensenyen a través del currículum ocult són majoritàriament
inintencionats, inconscients i progressius. Hi ha certs aspectes que fan que els docents
generin expectatives sobre els alumnes, en el cas de que les expectatives siguin
favorables, l’actitud del docent serà de qualitat i aquest infant tindrà èxit acadèmic. En
síntesi, independentment de les característiques que tingui un infant, no té per què ser
jutjat i influenciar al seu rendiment acadèmic. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] In this work, we find an analysis of how the expectations of teachers and the
messages they convey affect the academic performance of children, at the primary
education stage. The objectives set out aim to demonstrate the responsibility that
teachers have when transmitting implicit messages, since they can set a child towards
success or failure at school. The research has been carried out based on the
bibliographic analysis that responds to the stated objectives, where it has been shown
that the behavior of a teacher towards a student has a significant influence on academic
performance. Therefore, future teachers must be made aware that the messages they
transmit are key to school success. The learning that is taught through the hidden curriculum is unintentional, unconscious and progressive. There are certain aspects that
make teachers generate expectations about students, in the event that the expectations
are favorable, the attitude of the teacher will be of quality and this child will be
academically successful. In summary, regardless of the characteristics that a child has,
there is no need to be judged and influence their academic performance. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Currículum ocult |
ca |
dc.subject.other |
Docent |
ca |
dc.subject.other |
Expectatives acadèmiques |
ca |
dc.subject.other |
Educació primària |
ca |
dc.subject.other |
Hidden curriculum |
ca |
dc.subject.other |
Teaching |
ca |
dc.subject.other |
Academic expectations |
ca |
dc.subject.other |
Primary education |
ca |
dc.title |
La influència del currículum ocult docent en l'èxit acadèmic |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|