[cat] El Treball Final de Grau aborda la implementació de la metodologia per racons en l'àmbit de l'educació primària. Malgrat la seva eficàcia reconeguda a l'educació infantil, la seva adopció en aquest nivell educatiu és limitada. L'objectiu fonamental és analitzar a fons aquesta metodologia i explorar les seves possibilitats d'adaptació al context de l'educació primària. La recerca s'ha dut a terme mitjançant una revisió exhaustiva de la literatura, utilitzant bases de dades acadèmiques com ara Dialnet Plus, i s'han presentat casos pràctics d'aplicació en diverses àrees i contextos escolars. Els resultats mostren els beneficis de la metodologia per racons, destacant millores en el rendiment acadèmic, així com en el desenvolupament de les habilitats socials i emocionals. Es ressalten casos d'èxit en l'ensenyament de matemàtiques i altres àrees, demostrant la seva adaptabilitat i eficàcia en diferents circumstàncies. Les conclusions subratllen la importància de mantenir la metodologia per racons a l'educació primària per facilitar la transició dels estudiants i continuar desenvolupant-los de manera integral. No obstant això, es suggereix una reducció progressiva en el seu ús a mesura que els estudiants avancen cap a un enfocament més acadèmic.
[eng] The Final Degree Project addresses the implementation of the corner methodology in primary education. Despite its recognized effectiveness in early childhood education, its adoption at this educational level is limited. The main objective is to thoroughly analyze this methodology and explore its adaptation possibilities to the primary education context. The research has been carried out through an exhaustive literature review, using academic databases such as Dialnet Plus, and practical cases of application in various areas and school contexts have been presented. The results show the benefits of the corner methodology, highlighting improvements in academic performance, as well as in the development of social and emotional skills. Successful cases in the teaching of mathematics and other areas are highlighted, demonstrating its adaptability and effectiveness in different circumstances. The conclusions emphasize the importance of maintaining the corner methodology in primary education to facilitate the transition of students and continue developing them comprehensively. However, a progressive reduction in its use is suggested as students progress towards a more academic focus.