[cat] Els estudis de Formació Professional estan destinats a formar professionals amb
una sèrie de competències personals, laborals i socials capaços de donar
resposta a les demandes del mercat laboral. Per això, a l’hora de dissenyar els
currículums i les metodologies d’aprenentatge és important tenir en compte les
característiques de l’entorn de cada família professional.
Aquest treball proposa la introducció de la metodologia d’Aprenentatge
Col·laboratiu Basat en Reptes (ACBR) en els estudis d’Imatge i So a les Illes
Balears. Aquesta metodologia, caracteritzada per la seva flexibilitat i adaptació
al context, s’ha posat en pràctica al País Basc i planteja una manera de fer que
posa el focus en l’aprenentatge de l’alumnat, el qual durà a terme la resolució
d’un repte en un entorn real.
Per aconseguir-ho, es planteja el projecte “Juníper Film Fest”, una prova pilot
que desenvolupa un aprenentatge intermodular i intercicles. Amb aquesta
proposta, l’alumnat de segon curs del Cicle de Tècnic Superior de Realització
d’Audiovisuals i Espectacles posarà en marxa un festival de cinema en el qual
exhibirà les seves pròpies creacions. Aquest festival podrà fer-se realitat gràcies
a la col·laboració d’alumnat de dos cicles d’Administració i Gestió i a la implicació
del professorat, així com de personal extern al centre.
L’aprenentatge que s’ha d’assolir implicarà el desenvolupament competencial de
l’alumnat i una major vinculació d’aquests estudis amb el seu entorn social,
cultural i laboral.