Formació i eines dels docents de Centres d’Educació Infantil i Primària, en referència a l’absentisme escolar: una revisió sistemàtica

Show simple item record

dc.contributor Darder Mesquida, Antònia
dc.contributor.author Ruíz Camps, Alba
dc.date 2023
dc.date.accessioned 2025-03-07T13:29:12Z
dc.date.available 2025-03-07T13:29:12Z
dc.date.issued 2025-03-07
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169237
dc.description.abstract [cat] L'objectiu d'aquest treball de fi de grau és recopilar una sèrie de documents i informació que respongui a la formació i eines de les quals disposen els docents de Centres d'Educació Infantil i Primària en relació amb l'absentisme escolar. Analitzant els recursos i opcions que tenen els docents d'aquesta etapa d'aprenentatge per actuar davant aquestes situacions i sortir-ne d'elles de manera exitosa. El treball busca respondre preguntes com: què és l'absentisme escolar? Quines causes i tipus existeixen? Quines són les formacions i recursos dels docents d'Educació Primària? Interrogants que seran desenvolupats i resposts al llarg del treball. La metodologia d’aquest treball de fi de grau se centra en realitzar una revisió sistemàtica de la literatura sobre la formació i eines disponibles per als docents d'Educació Infantil i Primària en relació a l'absentisme escolar. D‘aquesta manera, respon a l’objectiu de documentar tots els passos seguits per a la decisió de la selecció. Aquesta recerca es du a terme a partir de bases de dades fiables com Scopus i Dialnet, aplicant filtres addicionals. L'estratègia de cerca es basa en paraules clau i operadors booleans, seguint l'ordre establert per les bases de dades consultades. Obtenint així un total de quinze documents aptes, a partir dels quals es du a terme una anàlisi de les dades estadístiques amb la incorporació de gràfics per a la millor comprensió i visualització de manera esquemàtica; i una anàlisi i recopilació de les propostes de millores, plans d’actuació, programes, estratègies i casos específics per sortir de manera exitosa, reduint l’absentisme escolar. En resum, aquest treball de fi de grau recopila informació sobre l'absentisme escolar en Centres d'Educació Infantil i Primària, analitzant les seves causes, tipus i conseqüències, i recollint les formacions i recursos disponibles pels docents en aquesta etapa educativa, a partir de bases de dades fiables i literatura especialitzada en el tema en qüestió. Donant resposta a l’objectiu principal de proporcionar eines per a actuar davant l'absentisme escolar i aconseguir una sortida exitosa d'aquesta problemàtica. ca
dc.description.abstract [eng] The objective of this final degree project is to compile a series of documents and information that responds to the training and tools available to teachers of Early Childhood and Primary Education Centers in relation to truancy. Analyzing the resources and options that teachers of this learning stage have to act in these situations and get out of them successfully. The work seeks to answer questions such as: What is truancy? What are the causes and types? What are the training and resources of primary school teachers? Questions that will be developed and answered throughout the work. The methodology of this final degree project focuses on carrying out a systematic review of the literature on training and tools available for Early Childhood and Primary Education teachers in relation to school absenteeism. In this way, it responds to the objective of documenting all the steps followed for the selection decision. This research is carried out from reliable databases such as Scopus and Dialnet, applying additional filters. The search strategy is based on keywords and Boolean operators, following the order established by the databases consulted. Thus obtaining a total of fifteen suitable documents, from which an analysis of the statistical data is carried out with the incorporation of graphs for better understanding and visualization in a schematic way; and an analysis and compilation of the proposals for improvement, action plans, programs, strategies and specific cases to successfully reduce school absenteeism. In summary, this end-of-degree work compiles information on truancy in Early Childhood and Primary Education Centers, analyzing its causes, types and consequences, and collecting the training and resources available to teachers in this educational stage, based on reliable databases and specialized literature on the subject in question. The main objective is to provide tools to act against school absenteeism and to achieve a successful solution to this problem. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Absentisme escolar ca
dc.subject.other Educació primària ca
dc.subject.other Formació docent ca
dc.subject.other Abandó i fracàs escolar ca
dc.subject.other Prevenció ca
dc.subject.other School absenteeism ca
dc.subject.other Primary education ca
dc.subject.other Teacher training ca
dc.subject.other School dropout and failure ca
dc.subject.other Prevention ca
dc.title Formació i eines dels docents de Centres d’Educació Infantil i Primària, en referència a l’absentisme escolar: una revisió sistemàtica ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics