Optimització del rendiment acadèmic i benestar mitjançant els descansos actius: un enfocament en l'entorn de l'Educació Primària

Show simple item record

dc.contributor Vidal Conti, Xavier
dc.contributor.author Gomila Quetglas, Marta
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-11T12:51:40Z
dc.date.available 2025-03-11T12:51:40Z
dc.date.issued 2025-03-11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169305
dc.description.abstract [cat] El grau de rendiment i benestar de l'alumnat d'Educació Primària és un factor molt determinant perquè els docents puguin desenvolupar sessions de major qualitat i més significatives. Dins la jornada escolar, l'activitat física és un component essencial, ja que, depenent del grau d'execució per part de l'alumnat, es poden treballar aspectes cognitius; rendiment i benestar, atenció i concentració i físics; competència motriu i temps de compromís motor. L'objectiu d'aquest treball és avaluar si a través dels descansos actius les sessions a l'aula seran de major o menor qualitat per part de l'alumnat. A més, la primerenca investigació científica entorn a aquesta temàtica, mostra la necessitat de confirmar aquests possibles canvis positius a partir d'assajos ben dissenyats i controlats. Per aquest motiu, en el present Treball de Fi de Grau (TFG), s'elabora una anàlisi del grau de benestar i rendiment d'un conjunt de classes d'una mateixa escola, on es tindran en compte les respostes de diferents infants d'entre 6 i 12 anys, que estan cursant l'etapa d'Educació Primària. Posteriorment, la meta d'aquest TFG, ha estat revisar i conèixer les estratègies didàctiques més adients per augmentar el benestar i rendiment de l'alumnat, tenint en compte les respostes exposades pels alumnes als diferents qüestionaris, depenent del grau d'exercici complit i contrastant-ho amb les meves observacions. De forma general, el principal resultat i les conclusions han estat positives. Els alumnes han mencionat una milloria en el seu benestar i els mestres un major rendiment acadèmic i concentració.   ca
dc.description.abstract [eng] The degree of performance and well-being of Primary Education students is a very determining factor so that teachers can develop higher quality and more meaningful sessions. During the school day, physical activity is an essential component, since, depending on the degree of execution by the students, cognitive aspects can be worked on; performance and well-being, attention and concentration and physical; motor competence and motor commitment time. The aim of this work is to evaluate whether through active breaks the sessions in the classroom will be of higher or lower quality on the part of the students. In addition, the early scientific research on this topic shows the need to confirm these possible positive changes from well-designed and controlled trials. For this reason, in this Final Degree Thesis (TFG), an analysis of the degree of well-being and performance of a set of classes in the same school is prepared, where the responses of different children will be taken into account. 'between 6 and 12 years old, who are attending the Primary Education stage. Subsequently, the goal of this TFG has been to review and find out the most suitable teaching strategies to increase the well-being and performance of the students, taking into account the answers given by the students to the different questionnaires, depending on the degree of exercise completed and contrasting it with my observations. In general, the main result and conclusions have been positive. The students have mentioned an improvement in their well-being and the teachers a greater academic performance and concentration. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 61 - Medicina ca
dc.subject 613 - Higiene en general. Higiene i salut personal ca
dc.subject.other Rendiment ca
dc.subject.other Benestar ca
dc.subject.other Descansos actius ca
dc.subject.other Activitat física ca
dc.title Optimització del rendiment acadèmic i benestar mitjançant els descansos actius: un enfocament en l'entorn de l'Educació Primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics