Aprenent Pensament Computacional a través de programació Ladder

Show simple item record

dc.contributor Ruiz Aguilera, Daniel
dc.contributor.author Conti Mayans, Carles Llorenç
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-13T09:18:20Z
dc.date.issued 2024-07-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169360
dc.description.abstract [cat] El pensament computacional, a diferencia del que a priori es creu, no té a veure amb el procés programar o codificar un programa informàtic en sí, sinó que concerneix als diferent processos mentals o cognitius que subjeuen a aquesta programació. Aquest treball acadèmic pretén articular una proposta didàctica emmarcada en el currículum de la LOMLOE, en la que l’alumnat pugui escalar principalment en la competència específica relativa al pensament computacional a més treballar altres competències específiques de l’assignatura de Matemàtiques I, contribuint així a diferents descriptors operacionals, que influeixen principalment en la competència clau STEM. Amb la finalitat d’obtenir un enfocament amb un caire pràctic i realista, de manera que es puguin contextualitzar de forma atractiva per a l’alumnat les competències específiques a desplegar des de l’àrea de matemàtiques, assolint així un procés d’ensenyament-aprenentatge més significatiu i holístic, es planteja una proposta amb un enfocament interdisciplinari, de la mà de l’assignatura de Tecnologia i Enginyeria I, la qual permet generar situacions d’aprenentatge ambientades en el món dels d’autòmats programables, que comunament s’implementen a través de la programació Ladder. Aquesta darrera en ser un llenguatge gràfic, resulta ser molt més intuïtiva i visualment directa en comparació als llenguatges de programació textuals, fet que propicia poder arribar a exercir processos mentals propis del pensament computacional, a través de pensar visualment amb estructures de programació Ladder. Així doncs, aquest darrer és una opció a tenir en compte a l’hora de poder desplegar i escalar en la competència específica del pensament computacional ca
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 004 - Informàtica ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Pensament computacional ca
dc.subject.other Programació Ladder ca
dc.subject.other Projecte interdisciplinar ca
dc.subject.other Metodologia STEM ca
dc.title Aprenent Pensament Computacional a través de programació Ladder ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:49:28Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2100-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics