Cream models de negocis sostenibles a Taller de Consum Responsable de 2n d'ESO?

Show simple item record

dc.contributor Llaneras Pinto, Maria de los Ángeles
dc.contributor.author Bujosa Sierra, María Micaela
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-13T09:56:54Z
dc.date.available 2025-03-13T09:56:54Z
dc.date.issued 2024-06-03
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169363
dc.description.abstract [cat] Avui en dia, existeix una gran preocupació per les situacions quotidianes en termes de sostenibilitat. En realitat, el que es pretén aconseguir és que les nostres accions siguin més responsables perquè el món sigui més sostenible i just per a tots. D’aquí que la nova llei educativa LOMLOE faci referència als objectius de desenvolupament sostenibles (ODS), els quals tenen com a propòsit principal lluitar contra el canvi climàtic i la desigualtat social. Objectius que, sense la implicació del conjunt de la societat no es podran assolir. Així doncs, mitjançant aquest treball es pretén formar als alumnes en conceptes bàsics de sostenibilitat mitjançant la conscienciació i els patrons de consum responsable, oferint una educació en valors socials i ètics, i tenint en compte la responsabilitat ambiental. Per això, es presenta una proposta educativa per l’alumnat de 2n d’ESO a l’assignatura optativa de Taller de Consum Responsable (TCR), la qual consisteix en l'elaboració d’un model de negoci sostenible que fomenti el consum responsable i contribueixi a la millora del medi ambient. A més, aquesta proposta educativa és un projecte interdepartamental, ja que a l'assignatura d’Educació Plàstica, Visual i Audiovisual, els alumnes han de realitzar una maqueta del negoci amb materials reciclats. Les idees de negoci sostenible seran presentades en una Jornada de Portes Obertes en el Dia Mundial del Medi Ambient a la resta de la comunitat educativa. Per dur a terme aquesta proposta educativa s’utilitzen les metodologies actives on els alumnes són els protagonistes del seu propi aprenentatge, amb la finalitat que aquest aprenentatge sigui significatiu en un futur. En concret, es treballa l’aprenentatge cooperatiu com a estratègia educativa que cerca maximitzar l’aprenentatge dels alumnes mitjançant la interacció entre ells. Amb el treball cooperatiu els alumnes treballen en petits grups per aconseguir objectius comuns. En el nostre cas, l’objectiu és presentar possibles idees de models de negocis innovadors i sostenibles ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Consum responsable ca
dc.subject.other Sostenibilitat i aprenentatge cooperatiu ca
dc.title Cream models de negocis sostenibles a Taller de Consum Responsable de 2n d'ESO? ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.date.updated 2025-01-22T10:49:29Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics