Promovent la inclusió educativa: el paper del disseny universal per a l'aprenentatge (DUA) i el departament d'orientació com a motor de canvi

Show simple item record

dc.contributor López Roca, Núria
dc.contributor.author Torrens Riutort, Nerea
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-14T11:27:08Z
dc.date.issued 2024-06-09
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169440
dc.description.abstract [cat] El present Treball de Fi de Màster (TFM) se centra en la promoció de la inclusió educativa a través de l’enfocament del Disseny Universal per a l'Aprenentatge (DUA). La manera en què donem resposta i atenem la diversitat de l'alumnat repercuteix de manera significativa en el seu procés d'aprenentatge. En aquest context, el paper dels membres del departament d’orientació (DO) com a agents de canvi és fonamental, ja que es regeixen per una normativa actual que vincula les seves funcions i finalitats amb la promoció d'una veritable educació inclusiva, utilitzant el marc DUA com a mitjà. La proposta d'intervenció d'aquest treball, consisteix en el disseny d'una campanya informativa i de sensibilització sobre l'educació inclusiva i el marc DUA, dirigida als membres del DO d'un Institut d'Educació Secundària (IES). D'aquesta campanya, s'han implementat les dues primeres fases, durant les quals s'han proporcionat materials i recursos diversos, i s'han aplicat una sèrie d'instruments de recol·lecció de dades per mesurar l'efectivitat i l'impacte de la campanya. El fi d'aquest treball és sensibilitzar sobre el dret de l'alumnat a contextos inclusius i la implementació del DUA com a marc per atendre la diversitat de l'alumnat amb qualitat, millorant així la pràctica educativa i promovent una educació més inclusiva i equitativa ca
dc.description.abstract [eng] This Master's Thesis (TFM) focuses on the promotion of educational inclusion through the approach of Universal Design for Learning (UDL). The way in which we respond and attend to the diversity of students has a significant impact on their learning process. In this context, the role of the members of the guidance department (GD) as agents of change is fundamental, since they are governed by current regulations that link their functions and purposes to the promotion of true inclusive education, using the UDL framework as a medium. The proposed intervention of this work consists of the design of an informative and awareness campaign on inclusive education and the UDL framework, aimed at members of the GD of an institution that provides secondary education (HS). The first two phases of this campaign have been implemented, during which various materials and resources have been provided, and a series of data collection instruments have been applied to measure effectiveness and impact of the campaign. The purpose of this work is to raise awareness about the students' right to inclusive contexts and the implementation of the UDL as a framework to attend to the diversity of students with quality, thus improving educational practice and promoting a more inclusive and equitable education en
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Disseny Universal per a l’Aprenentatge (DUA) ca
dc.subject.other Educació inclusiva ca
dc.subject.other Departament d'orientació (DO) ca
dc.subject.other Diversitat ca
dc.subject.other Procés de canvi ca
dc.subject.other Universal Design for Learning (UDL) ca
dc.subject.other Inclusive education ca
dc.subject.other Diversity ca
dc.subject.other Guidance department (GD) ca
dc.subject.other Change process ca
dc.title Promovent la inclusió educativa: el paper del disseny universal per a l'aprenentatge (DUA) i el departament d'orientació com a motor de canvi ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.type
dc.date.updated 2025-01-22T10:49:44Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2100-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics