[spa] La figura de la bella enferma y de la femme fatale tienen su periodo de máximo esplendor
literario y artístico durante el movimiento modernista decadentista. Aurora Cáceres
propone como protagonista de su primera novela, La rosa muerta (1914), una mujer que
no cumple estrictamente con estas figuras prototípicas, sino que modifica algunos de sus
rasgos más característicos. De esta forma, este trabajo tiene como objeto de
investigación analizar cuáles son aquellos aspectos que la acercan a estas figuras y
aquellos que no le permiten encarnarlas rigurosamente.
[cat] La figura de la bella malalta i de la femme fatale tenen el seu període de màxim esplendor
literari i artístic durant el moviment modernista decadentista. Aurora Cáceres proposa
com a protagonista de la seva primera novel·la, La rosa muerta (1914), a una dona que
no compleix estrictament amb aquestes figures prototípiques, sinó que modifica alguns
dels seus trets més característics. D’aquesta manera, aquest treball té com a objecte de
recerca analitzar quins són aquells aspectes que l’apropen a aquestes figures i aquells
que no li permeten representar-les rigorosament.
[eng] The figures of the beautiful sick woman and the femme fatale had their literary and artistic
heyday during the modernist decadent movement. In her first novel, La rosa muerta
(1914), Aurora Cáceres proposes as the protagonist a woman who does not strictly
adhere to these prototypical figures, but modifies some of their most characteristic
features. Thus, the purpose of this work is to analyze the aspects that bring her closer to
these figures, as well as those that do not allow her to portray them rigorously.