[cat] El present treball desenvolupa una aproximació a les investigacions i estudis destinats a les
necessitats de les famílies acollidores de menors d’edat en mesura de protecció. Els resultats
de l’anàlisi de la literatura científica, l’avaluació de programes de formació i suport per a les
famílies d’acollida ja existents, i les posteriors entrevistes a membres del registre de famílies
acollidores de diferents comunitats autònomes en matèria de testimoni real, suposen
l’objectiu actual de suggerir propostes de millora per als recursos de formació i suport per als
acollidors que cerquen enfortir i donar suport a les famílies d’acollida, reconèixer la
importància del seu paper com a cuidador, i del benestar propi i del menor. Així, en millorar
els programes de formació i suport professional, es pot contribuir a crear contextos familiars
favorables i positius, lluny de sentir solitud durant el procés, i sentir-se comprès pel que fa als
problemes que puguin sorgir, així com una intervenció i obtenció de coneixements millorats
per a les possibles resolucions de conflictes que s’adonen día a día dins una convivència
familiar com a mesura de protecció.
[eng] This document develops an approach to the research and studies aimed at the needs of foster
families of minors under protective measures. The results of the analysis of the scientific
literature, the evaluation of existing training and support programs for foster families, and the
subsequent interviews with members of the register of foster families from different
autonomous communities in the field of real testimony, are the current objective of
suggesting improvement proposals for training and support resources for foster carers that
seek to strengthen and support foster families, acknowledging the importance of their role as
carer, and of their own and the child's wellbeing. In this way, by improving training and
professional support programs, it is possible to contribute to creating favorable and positive
family contexts, far from feeling loneliness during the process, and feeling understood in
terms of the problems that may arise, as well as an intervention and obtaining improved
knowledge for the possible resolutions of conflicts that arise day by day in a family
cohabitation as a protective measure.