El Mutisme Selectiu des d'una mirada inclusiva

Show simple item record

dc.contributor López Penadés, Raul
dc.contributor.author Munar Company, Margalida
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-18T12:21:23Z
dc.date.available 2025-03-18T12:21:23Z
dc.date.issued 2025-03-18
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169477
dc.description.abstract [cat] A aquest Treball de Fi de Grau, és dur a terme una investigació sobre la dificultat del Mutisme Selectiu. Tot i que aquesta dificultat és poc freqüent, té un gran impacte en el desenvolupament emocional i social dels individus que la pateixen. Per la qual cosa, el treball se centra en els objectius proposats, explorar diferents teories del desenvolupament de MS per identificar les causes i repercussions que comporta en el procés d'aprenentatge de l'infant. Per altra banda, es dissenya diverses activitats, per posar-les en pràctica dins l'aula amb el grup-classe, per ajudar a afavorir l'aprenentatge de l'infant que presenta MS i fomentar-ne la inclusivitat. Així com, quines són les estratègies d'intervenció per estimular la parla i potenciar l'expressió oral. El seu enfocament es basa especialment, amb la perspectiva d'una mirada inclusiva per part dels docents en les intervencions dins l'entorn escola. Per altra banda, s'aborden sobre diferents qüestions rellevants, incloent-hi la falta de recursos humans i formació del professorat amb l'objectiu de promoure una visió de conscienciació i sensibilització en el món de l'educació. L'objectiu d'aquesta reflexió és reduir les possibles conseqüències negatives que poden patir els infants. ca
dc.description.abstract [eng] The aim of this Final Thesis is to carry out an investigation on the difficulty of Selective Mutism. Although this difficulty is infrequent, it has a great impact on the emotional and social development of the individuals who suffer it. Therefore, the work focuses on the proposed objectives, exploring different theories of the development of SM to identify the causes and repercussions that it entails in the learning process of the child. On the other hand, different activities are designed, to be put into practice in the classroom with the group class, to help promote the learning of children with MS and encourage their inclusiveness. As well as, what are the intervention strategies to stimulate speech and enhance oral expression. The approach is based especially on the perspective of an inclusive approach by teachers in interventions in the school environment. On the other hand, different relevant issues are addressed, including the lack of human resources and teacher training with the aim of promoting a vision of awareness and sensitization in the world of education. The aim of this reflection is to reduce the possible negative consequences for children. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Mutisme Selectiu ca
dc.subject.other Inclusió ca
dc.subject.other Procés d’aprenentatge ca
dc.subject.other Ansietat ca
dc.subject.other Entorn proper ca
dc.subject.other Selective mutism ca
dc.subject.other Inclusion ca
dc.subject.other Learning process ca
dc.subject.other Anxiety ca
dc.subject.other Proper environment ca
dc.title El Mutisme Selectiu des d'una mirada inclusiva ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics