dc.contributor |
López Penadés, Raul |
|
dc.contributor.author |
Munar Company, Margalida |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-03-18T12:21:23Z |
|
dc.date.available |
2025-03-18T12:21:23Z |
|
dc.date.issued |
2025-03-18 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/169477 |
|
dc.description.abstract |
[cat] A aquest Treball de Fi de Grau, és dur a terme una investigació sobre la dificultat del Mutisme
Selectiu. Tot i que aquesta dificultat és poc freqüent, té un gran impacte en el
desenvolupament emocional i social dels individus que la pateixen. Per la qual cosa, el treball
se centra en els objectius proposats, explorar diferents teories del desenvolupament de MS
per identificar les causes i repercussions que comporta en el procés d'aprenentatge de l'infant.
Per altra banda, es dissenya diverses activitats, per posar-les en pràctica dins l'aula amb el
grup-classe, per ajudar a afavorir l'aprenentatge de l'infant que presenta MS i fomentar-ne la
inclusivitat. Així com, quines són les estratègies d'intervenció per estimular la parla i potenciar
l'expressió oral. El seu enfocament es basa especialment, amb la perspectiva d'una mirada
inclusiva per part dels docents en les intervencions dins l'entorn escola. Per altra banda,
s'aborden sobre diferents qüestions rellevants, incloent-hi la falta de recursos humans i
formació del professorat amb l'objectiu de promoure una visió de conscienciació i
sensibilització en el món de l'educació. L'objectiu d'aquesta reflexió és reduir les possibles
conseqüències negatives que poden patir els infants. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] The aim of this Final Thesis is to carry out an investigation on the difficulty of Selective Mutism.
Although this difficulty is infrequent, it has a great impact on the emotional and social
development of the individuals who suffer it. Therefore, the work focuses on the proposed
objectives, exploring different theories of the development of SM to identify the causes and
repercussions that it entails in the learning process of the child. On the other hand, different
activities are designed, to be put into practice in the classroom with the group class, to help
promote the learning of children with MS and encourage their inclusiveness. As well as, what
are the intervention strategies to stimulate speech and enhance oral expression. The
approach is based especially on the perspective of an inclusive approach by teachers in
interventions in the school environment. On the other hand, different relevant issues are
addressed, including the lack of human resources and teacher training with the aim of
promoting a vision of awareness and sensitization in the world of education. The aim of this
reflection is to reduce the possible negative consequences for children. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Mutisme Selectiu |
ca |
dc.subject.other |
Inclusió |
ca |
dc.subject.other |
Procés d’aprenentatge |
ca |
dc.subject.other |
Ansietat |
ca |
dc.subject.other |
Entorn proper |
ca |
dc.subject.other |
Selective mutism |
ca |
dc.subject.other |
Inclusion |
ca |
dc.subject.other |
Learning process |
ca |
dc.subject.other |
Anxiety |
ca |
dc.subject.other |
Proper environment |
ca |
dc.title |
El Mutisme Selectiu des d'una mirada inclusiva |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|