L'educació musical com eina de millora de la comunicació i la socialització d'alumnes amb TEA

Show simple item record

dc.contributor Berbel Gómez, Noemy
dc.contributor.author Martínez Torres, Maria
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-19T12:31:42Z
dc.date.available 2025-03-19T12:31:42Z
dc.date.issued 2025-03-19
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169518
dc.description.abstract [cat] L'educació musical és un àmbit que sovint es considera complementari a les aules d'Educació Primària. Aquest treball de fi de grau es centra en analitzar com aquesta educació pot beneficiar especialment als infants diagnosticats amb Trastorn de l'Espectre Autista (TEA). L'objectiu principal és revisar les investigacions empíriques que relacionen l'educació musical, el TEA i les aules ordinàries. Es varen seleccionar i analitzar un total de 15 documents. Els resultats indiquen que les activitats musicals poden millorar l'expressió verbal i no verbal, augmentar l'autoestima i la confiança, i fomentar la cooperació i la cohesió grupal. Així mateix, s'han destacat diverses metodologies efectives, com l'ús de cançons precompostes, tallers de composició musical, activitats grupals i la incorporació de tecnologia i materials visuals. Aquests resultats subratllen la importància de l'educació musical com a eina inclusiva i enriquidora per als alumnes amb TEA ca
dc.description.abstract [eng] Music education is often considered supplementary in primary school classrooms. This end-of-degree project focuses on analyzing how this education can particularly benefit children diagnosed with Autism Spectrum Disorder (ASD). The main objective is to review empirical research linking music education, ASD, and mainstream classrooms. A total of 15 documents were selected and analyzed. The results indicate that musical activities can improve verbal and non-verbal expression, increase self-esteem and confidence, and promote cooperation and group cohesion. Additionally, several effective methodologies have been highlighted, such as the use of precomposed songs, music composition workshops, group activities, and the incorporation of technology and visual materials. These findings underscore the importance of music education as an inclusive and enriching tool for students with ASD. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject 78 - Música ca
dc.subject.other Educación musical​ ca
dc.subject.other Trastorno del espectro autista​ ca
dc.subject.other Comunicación ca
dc.subject.other Socialización ca
dc.subject.other Inclusión educativa​ ca
dc.subject.other Music education​ ca
dc.subject.other Autism Spectrum Disorder​ ca
dc.subject.other Communication ca
dc.subject.other Socialization ca
dc.subject.other Educational inclusion​ ca
dc.title L'educació musical com eina de millora de la comunicació i la socialització d'alumnes amb TEA ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics