El tractament de la mort a la literatura infantil. Una revisió sistemàtica

Show simple item record

dc.contributor Verger Gelabert, Sebastià
dc.contributor.author Pons Triay, Aina
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-21T07:46:33Z
dc.date.available 2025-03-21T07:46:33Z
dc.date.issued 2025-03-21
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169539
dc.description.abstract [cat] Aquest Treball de Fi de Grau investiga les estratègies narratives i visuals utilitzades en la literatura infantil per abordar els temes de la mort, el dol i la pèrdua, a través d'una revisió sistemàtica de la literatura mitjançant l’anàlisi d’articles acadèmics. La recerca se centra a identificar i analitzar les estratègies narratives i visuals emprades en llibres infantils per facilitar la comprensió d'aquests temes complexos entre els infants. La metodologia emprada ha estat la revisió sistemàtica, fent un examen detallat dels articles que analitzen les obres literàries infantils des de diverses perspectives pedagògiques, destacant la importància de desenvolupar recursos educatius sensibles i adaptats a l'edat dels infants. Els resultats indiquen que, tot i les limitacions potencials d'aquestes estratègies, com les interpretacions errònies de les metàfores, la literatura infantil ofereix un recurs valuós per iniciar converses sobre la mort de manera respectuosa i educativa. A més, es destaca la utilitat d'aquests llibres per gestionar emocions complexes associades amb el dol. El treball conclou ressaltant la necessitat d'integrar la pedagogia de la mort de manera més explícita en el currículum escolar, proposant la formació específica dels educadors i recomanant l'ús estratègic de la literatura infantil com a eina per al suport emocional i social dels infants en l'àmbit educatiu. ca
dc.description.abstract [eng] This Degree Final Project investigates the narrative and visual strategies used in children's literature to address the themes of death, grief and poverty through a systematic review of the literature by analysing scholarly articles. The research focuses on identifying and analysing the narrative and visual strategies undertaken in children's books to facilitate children's understanding of these complex issues. A systematic review methodology has been applied to examine in detail articles that analyse children's literary works from a variety of pedagogical perspectives, highlighting the importance of developing educational resources that are sensitive and adapted to the education of infants. The results indicate that, despite the potential limitations of these strategies, such as misinterpretations of metaphors, children's literature offers a valuable resource for initiating conversations about death in a respectful and educational way. In addition, the usefulness of these libraries for managing complex emotions associated with grief is highlighted. The paper concluded by highlighting the need to integrate the pedagogy of death more explicitly into the school curriculum, proposing specific training for educators and recommending the strategic use of children's literature as a tool for the emotional and social support of infants in the educational setting. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Literatura infantil​ ca
dc.subject.other Mort ca
dc.subject.other Pedagogia de la mort​ ca
dc.subject.other Dol ca
dc.subject.other Pèrdua ca
dc.title El tractament de la mort a la literatura infantil. Una revisió sistemàtica ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics