Les percepcions docents sobre la participació familiar a l'escola

Show simple item record

dc.contributor Forteza Forteza, María Dolores
dc.contributor.author Amoros Mascaro, Margarita
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-21T12:25:50Z
dc.date.available 2025-03-21T12:25:50Z
dc.date.issued 2025-03-21
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169545
dc.description.abstract [cat] El sistema educatiu està immers en un procés transformació constant; avui dia, la comunitat educativa es configura com un eix transversal indiscutible per a aconseguir una educació inclusiva. En aquest sentit, cal destacar les famílies, que constitueixen el primer context essencial per a la vida dels infants i per a la creació d'entorns acollidors i inclusius. Aquest fet evidencia la necessitat de generar oportunitats perquè participin a l'escola, tasca que implica a tots els membres de la comunitat. Llavors, quines percepcions tenen els docents sobre la participació familiar a l'escola? En el present estudi s'ha aprofundit en el concepte de participació familiar i en els factors que la condicionen, explorant les barreres existents i els elements que la faciliten. La recerca s'ha realitzat mitjançant una metodologia descriptiva de caràcter quantitatiu centrada en els docents d'educació primària. Els resultats indiquen que hi ha diverses formes de participar i que les principals dificultats amb les quals es troben les famílies són de naturalesa organitzativa i actitudinal, mentre que els facilitadors són una comunicació bidireccional i eficaç, unes expectatives positives en vers les famílies i una cultura de col·laboració i participació. Aleshores, s'ha de continuar lluitant per a una educació inclusiva que promogui les relacions entre tots els agents educatius garantint-ne la presència, participació i progrés. ca
dc.description.abstract [eng] The educational system is immersed in a constant transformation process; nowadays, the educational community is configured as an indisputable transversal axis to achieve an inclusive education. In this sense, it is necessary to highlight families, which constitute the first essential context for children's lives and for the creation of welcoming and inclusive environments. This fact shows the need to generate opportunities for them to participate in school, a task that involves all members of the community. So, what perceptions do teachers have about family participation in school? In the present study, the concept of family participation and the factors that condition it have been explored in depth, exploring the existing barriers and the elements that facilitate it. The research has been carried out using a quantitative descriptive methodology focused on primary education teachers. The results indicate that there are several ways to participate and that the main difficulties faced by families are of an organizational and attitudinal nature, while the facilitators are two-way and effective communication, positive expectations towards families and a culture of collaboration and participation. Then, we must continue to fight for an inclusive education that promotes relationships between all educational agents guaranteeing their presence, participation and progress. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Participació ca
dc.subject.other Famílies ca
dc.subject.other Docents ca
dc.subject.other Barreres ca
dc.subject.other Facilitadors ca
dc.subject.other Participation ca
dc.subject.other Families ca
dc.subject.other Teachers ca
dc.subject.other Barriers ca
dc.subject.other Facilitators ca
dc.title Les percepcions docents sobre la participació familiar a l'escola ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics