dc.contributor |
Forteza Forteza, María Dolores |
|
dc.contributor.author |
Amoros Mascaro, Margarita |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-03-21T12:25:50Z |
|
dc.date.available |
2025-03-21T12:25:50Z |
|
dc.date.issued |
2025-03-21 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/169545 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El sistema educatiu està immers en un procés transformació constant; avui dia, la
comunitat educativa es configura com un eix transversal indiscutible per a aconseguir una
educació inclusiva. En aquest sentit, cal destacar les famílies, que constitueixen el primer
context essencial per a la vida dels infants i per a la creació d'entorns acollidors i inclusius.
Aquest fet evidencia la necessitat de generar oportunitats perquè participin a l'escola, tasca
que implica a tots els membres de la comunitat. Llavors, quines percepcions tenen els
docents sobre la participació familiar a l'escola? En el present estudi s'ha aprofundit en el
concepte de participació familiar i en els factors que la condicionen, explorant les barreres
existents i els elements que la faciliten. La recerca s'ha realitzat mitjançant una metodologia
descriptiva de caràcter quantitatiu centrada en els docents d'educació primària. Els resultats
indiquen que hi ha diverses formes de participar i que les principals dificultats amb les quals
es troben les famílies són de naturalesa organitzativa i actitudinal, mentre que els
facilitadors són una comunicació bidireccional i eficaç, unes expectatives positives en vers
les famílies i una cultura de col·laboració i participació. Aleshores, s'ha de continuar lluitant
per a una educació inclusiva que promogui les relacions entre tots els agents educatius
garantint-ne la presència, participació i progrés. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] The educational system is immersed in a constant transformation process;
nowadays, the educational community is configured as an indisputable transversal axis to
achieve an inclusive education. In this sense, it is necessary to highlight families, which
constitute the first essential context for children's lives and for the creation of welcoming and
inclusive environments. This fact shows the need to generate opportunities for them to
participate in school, a task that involves all members of the community. So, what
perceptions do teachers have about family participation in school? In the present study, the
concept of family participation and the factors that condition it have been explored in depth,
exploring the existing barriers and the elements that facilitate it. The research has been
carried out using a quantitative descriptive methodology focused on primary education
teachers. The results indicate that there are several ways to participate and that the main
difficulties faced by families are of an organizational and attitudinal nature, while the
facilitators are two-way and effective communication, positive expectations towards families
and a culture of collaboration and participation. Then, we must continue to fight for an
inclusive education that promotes relationships between all educational agents guaranteeing
their presence, participation and progress. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Participació |
ca |
dc.subject.other |
Famílies |
ca |
dc.subject.other |
Docents |
ca |
dc.subject.other |
Barreres |
ca |
dc.subject.other |
Facilitadors |
ca |
dc.subject.other |
Participation |
ca |
dc.subject.other |
Families |
ca |
dc.subject.other |
Teachers |
ca |
dc.subject.other |
Barriers |
ca |
dc.subject.other |
Facilitators |
ca |
dc.title |
Les percepcions docents sobre la participació familiar a l'escola |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|