La introducció de l'storytelling a l'aula de català: una proposta per a treballar la literatura

Show simple item record

dc.contributor Flexas Oliver, Albert
dc.contributor.author Cladera Mut, Laura
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-24T07:59:50Z
dc.date.available 2025-03-24T07:59:50Z
dc.date.issued 2024-06-06
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169563
dc.description.abstract [cat] La imperiosa necessitat de trobar noves estratègies educatives que vetllin per l’assoliment dels propòsits establerts des de la LOMLOE (2020) ens porta a la recerca de tècniques com l’storytelling, que faciliten la tasca de fer de l’aprenentatge quelcom encara més significatiu i personal. El present treball té com a principal objectiu l’elaboració d’una proposta educativa que parteixi dels fonaments teòrics de la narració d’històries, recollits al marc teòric, i que integri l’storytelling dins l’aula de català per a treballar l’àmbit de la literatura des d’una “mirada repensada i transversal”. Es tracta d’un projecte que pretén, en definitiva, fer de la narració d’històries una “eina” al servei de l’alumnat. D’aquesta manera, mitjançant una revisió bibliogràfica que examina els aspectes més tècnics de la narració i algunes de les iniciatives ja dutes a terme en l’àmbit educatiu, s’elabora una proposta per a implementar en una aula de català del segon cicle d’educació secundària i s’adjunta un exemple de situació d’aprenentatge dissenyada sobre la base d’aquesta ca
dc.description.abstract [eng] The imperative need to find new educational strategies that aim to achieve the goals established by the LOMLOE (2020) leads us to the search for techniques like storytelling, which are capable of making learning even more meaningful and personal. The main objective of the present work is the elaboration of an educational proposal that starts from the theoretical foundations of storytelling, collected in the theoretical framework, and that integrates storytelling in the Catalan classroom to work in the field of literature from a rethought and transversal point of view. It is a project that aims, in short, to make storytelling a “tool” at the service of students. Thus, by means of a bibliographical review that examines the more technical aspects of storytelling and some of the initiatives already carried out in the educational field, a proposal is elaborated to be implemented in a Catalan classroom of the second cycle of secondary education and an example of a learning situation designed on the basis of it is attached en
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Storytelling ca
dc.subject.other Narració ca
dc.subject.other Literatura ca
dc.subject.other Aula de català ca
dc.subject.other Educació secundària ca
dc.title La introducció de l'storytelling a l'aula de català: una proposta per a treballar la literatura ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:49:47Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics