L'aprenentatge servei com a eina facilitadora de l'alumnat amb diagnòstic de TDAH a l’assignatura de Biologia i Geologia de 3r de la ESO

Show simple item record

dc.contributor Moreno Tallón, Francisca
dc.contributor.author Estarellas Vallecillo, Marina
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-03-26T10:39:23Z
dc.date.issued 2024-06-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169617
dc.description.abstract [cat] Aquesta proposta pedagògica té com a principal objectiu implementar un projecte d'aprenentatge basat en el servei per l’alumnat de 3r d'ESO en la matèria de Biologia i Geologia. El projecte busca promoure un aprenentatge profund i accessible per a tots, prestant especial atenció als/les estudiants amb diagnòstic TDAH. El paradigma inclusiu, actualment lluita per proporcionar a tots els/les estudiants un aprenentatge significatiu i de qualitat, tenint presents les necessitats acadèmiques i personals d'aquells/es alumnes que presenten dificultats. Cada vegada hi ha més alumnes amb diagnòstic TDAH, una condició que sovint dificulta l'adquisició d'un aprenentatge significatiu. El Disseny Universal de l'Aprenentatge és un model educatiu que busca enderrocar les barreres existents a les aules, necessari per aconseguir una educació equitativa. L'alumnat de 3r d'ESO, mitjançant un projecte basat en l'aprenentatge servei, tindrà l'oportunitat de compartir amb els/les alumnes de 6è de primària els seus coneixements sobre l'anatomia del cos humà i dels hàbits saludables relacionats amb cada aparell i sistema. Durant tot el curs i de forma bimensual, es realitzaran sessions en les quals els/les estudiants de l'IES aprendran conceptes clau per desenvolupar activitats en grup que posteriorment presentaran a manera de tallers a l'alumnat del CEIP més proper. Durant aquestes sessions, a més del professorat de Biologia, intervindran diferents especialistes i professionals de la salut. D'aquesta manera, els/les alumnes de l'institut es convertiran en el centre del seu propi aprenentatge. A més d'integrar els sabers bàsics de Biologia de 3r, milloraran habilitats com la comunicació, la cooperació i la responsabilitat, a la vegada que realitzen un acte de servei ajudant als/les alumnes de 6è a adoptar una vida saludable ca
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject.other Aprenentatge servei ca
dc.subject.other TDAH ca
dc.subject.other Inclusió ca
dc.subject.other Projecte ca
dc.subject.other Taller ca
dc.title L'aprenentatge servei com a eina facilitadora de l'alumnat amb diagnòstic de TDAH a l’assignatura de Biologia i Geologia de 3r de la ESO ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:50:34Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2100-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics