dc.contributor |
Garrido Pascual, Maria |
|
dc.contributor.author |
Seguí Crespí, Aina Maria |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-03-28T12:51:53Z |
|
dc.date.issued |
2024-06-08 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/169656 |
|
dc.description.abstract |
[cat] L’educació actual té la finalitat d’aconseguir el desenvolupament integral
de tot l’alumnat. Una de les funcions dels professionals educatius, inclosa la
tasca de l’orientació educativa és assegurar el benestar personal, intel·lectual,
social i emocional de l’alumnat. Així, no només és té en compte el seu
desenvolupament cognitiu i el seu rendiment acadèmic, sinó que l’educació ha
d’anar més enllà i cobrir les necessitats personals, intel·lectuals, socials i
emocionals de tot l’alumnat.
Partint d’aquesta necessitat, s’introdueix l’educació emocional, la qual es
fonamenta sobre les competències emocionals que són classificades per
Bisquerra en cinc blocs i engloben la consciència emocional, la regulació
emocional, l’autonomia emocional, la competència social i la competència per
la vida i benestar. Tot junt amb la finalitat de conèixer les necessitats
emocionals de l’alumnat de primer i segon d’ESO. Especialment, les de
l’alumnat d’Altes Capacitats Intel·lectuals, a causa de la dissincronia emocional
provocada per la diferència entre el desenvolupament cognitiu i emocional. Per
aquest motiu, introduint les necessitats de l’alumnat ACI i relacionant-ho amb
les competències emocionals, es du a terme una proposta d’intervenció
mitjançant activitats per l’alumnat. Aquesta proposta té la finalitat de ser un
recurs per a l’orientació educativa, a través d’un banc d’activitats per
desenvolupar les competències emocionals, al mateix temps que propostes
d’assessorament als docents i a les famílies, a causa del rol essencial que
tenen amb el desenvolupament integral de l’alumnat. De la recerca i la proposta
se n’extreu la necessitat de transversalitat de l’educació emocional als centres
educatius |
ca |
dc.format |
application/pdf |
ca |
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
376 - Educació especial |
ca |
dc.subject.other |
Orientació educativa |
ca |
dc.subject.other |
Educació emocional |
ca |
dc.subject.other |
Competències emocionals |
ca |
dc.subject.other |
Altes Capacitats Intel·lectuals (ACI) |
ca |
dc.title |
L’educació emocional com a eina de l’orientació educativa amb l’alumnat d’altes capacitats intel·lectuals. |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2025-01-22T10:50:54Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2100-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/embargoedAccess |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|