Navegant pel cas clínic: un projecte intermodular d'aprenentatge col·laboratiu basat en reptes a l'IES Albuhaira

Show simple item record

dc.contributor Seguí Rubio, Alejandro
dc.contributor.author Serra Crespí, Eulalia
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-01T06:40:12Z
dc.date.available 2025-04-01T06:40:12Z
dc.date.issued 2024-06-07
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169670
dc.description.abstract [cat] En la societat actual, es requereixen professionals amb la capacitat d’adaptar-se en un entorn laboral en constant transformació. Per això, és essencial que els estudiants de Formació Professional desenvolupin un conjunt de competències per afrontar els reptes que es poden presentar. Aquest treball detalla el projecte intermodular “Navegant pel cas clínic”, una iniciativa d’aprenentatge col·laboratiu basat en reptes amb intervenció a l’IES Albuhaira, dirigit a l’alumnat del primer curs del Cicle Formatiu de Grau Mitjà de Tècnic en Cures Auxiliars d’Infermeria. La finalitat d’aquest projecte és situar l’alumne al centre del seu propi procés d’aprenentatge, fomentant la flexibilitat, la iniciativa i la capacitat d’adaptació davant dels canvis que puguin sorgir a la seva futura inserció laboral, amb l’objectiu d’adquirir les competències tècniques i transversals necessàries. El projecte implica el plantejament d’un repte, en aquest cas, un cas clínic, que es desglossa en tres mòduls del cicle formatiu. En aquesta dinàmica, els alumnes han d’avançar pas a pas utilitzant els coneixements adquirits en aquests mòduls per abordar i resoldre el cas, simulant una situació real que podrien trobar en el seu futur laboral. Aquesta proposta adopta la metodologia d’Aprenentatge Col·laboratiu Basat en Reptes, inspirada en el model ETHAZI implementat al País Basc. Aquesta metodologia constitueix una estratègia pedagògica que pretén preparar als estudiants a través d’aprenentatges lligats a situacions reals. Com a conclusió, la posada en pràctica d’aquest projecte resultarà molt positiu per la gran quantitat d’avantatges que aporta en el procés d’ensenyamentaprenentatge, tot i que encara no està àmpliament implementada ca
dc.description.abstract [eng] In today's society, professionals are required with the ability to adapt to a constantly changing work environment. For this reason, it is essential that Vocational Training students develop a set of skills to face the challenges that can be presented. This work details the intermodular project “Navegant pel cas Clínic”, a collaborative learning initiative based on challenges with intervention at IES Albuhaira, aimed at students of the first year of the Intermediate Degree Training Cycle of Nursing Auxiliary Care Technician. The purpose of this project is to place the student at the center of their own learning process, promoting flexibility, initiative and ability to adapt to the changes that may arise in their future job placement, with the aim of acquiring the necessary technical and transversal skills. The project involves the approach of a challenge, in this case, a clinical case, which is broken down into three modules of the training cycle. In this dynamic, students must advance step by step using the knowledge acquired in these modules to address and solve the case, simulating a real situation that they could find in their future work. This proposal adopts the Challenge-Based Collaborative Learning methodology, inspired by the ETHAZI model implemented in the Basque Country. This methodology is a pedagogical strategy that aims to prepare students through learning linked to real situations. In conclusion, the implementation of this project will be very positive due to the large number of advantages it brings in the teaching-learning process, although it is not yet widely implemented en
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Aprenentatge Col·laboratiu Basat en Reptes ca
dc.subject.other Formació Professional ca
dc.subject.other Projecte Intermodular ca
dc.subject.other Model Ethazi ca
dc.subject.other Tècnic en Cures ca
dc.subject.other Auxiliars d’Infermeria ca
dc.subject.other Collaborative learning based on Challenges ca
dc.subject.other Vocational Training ca
dc.subject.other Intermodular Project ca
dc.subject.other Ethazi Model ca
dc.subject.other Nursing Assistant Care Technician ca
dc.title Navegant pel cas clínic: un projecte intermodular d'aprenentatge col·laboratiu basat en reptes a l'IES Albuhaira ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:50:58Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics