Desafiaments en l'Ensenyament de l'Expressió Corporal a l’Educació Física: Una Anàlisi de la Pràctica Docent als Instituts d’ESO i Batxillerat a Mallorca

Show simple item record

dc.contributor Tirado Ramos, Miguel Ángel
dc.contributor.author Lendoiro García, María
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-01T08:09:54Z
dc.date.available 2025-04-01T08:09:54Z
dc.date.issued 2024-06-08
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169677
dc.description.abstract [cat] Malgrat els beneficis que presenta l'Expressió Corporal per al desenvolupament dels joves, alguns docents d'Educació Física la descarten o la menyspreen dins les seves programacions, preferint altres àrees del currículum. És per això que aquest Treball de Fi de Màster pretén identificar les dificultats i obstacles que troben els docents d'Educació Física a l’hora d’implementar aquest contingut als instituts de Mallorca. A més, s'estableixen diversos objectius secundaris, com analitzar l'evolució de l'Expressió Corporal en les lleis educatives, estudiar la formació permanent dels docents, determinar la percepció dels alumnes universitaris sobre la formació en EC i avaluar la relativa importància de l'EC en comparació amb altres àrees curriculars, així com desenvolupar una proposta didàctica específica per a l'EC. Finalment, la hipòtesi inicial del treball suggereix que hi ha tres limitacions principals per al desenvolupament de l'EC: la manca de formació, un enfocament curricular massa subjectiu i la manca de recursos didàctics. Aquest és un estudi de cas quantitatiu, on s’utilitzen qüestionaris estructurats per recollir les opinions dels participants. La mostra ha estat seleccionada mitjançant el mètode bolla de neu per xarxes. Els participants han estat 30 professors de secundària i batxillerat de diferents instituts de Mallorca, així com 31 alumnes universitaris del grau en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport de diferents universitats estatals. S’ha observat que els principals obstacles per al desenvolupament de l'Expressió Corporal als instituts són la manca de formació inicial i continuada, la insuficiència de recursos i materials, i una baixa percepció de la seva importància. A més els estudiants universitaris mostren insatisfacció amb la formació rebuda sobre el contingut esmentat. 6 Finalment, es proposa desenvolupar materials didàctics i formacions continuades per millorar l'ensenyament de l'EC i equilibrar les diferents àrees del currículum d'Educació Física ca
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 36 - Benestar i problemes socials.Treball social. Ajuda social. Vivenda. Assegurances ca
dc.subject.other Expressió corporal ca
dc.subject.other Programació ca
dc.subject.other Educació física ca
dc.subject.other Formació inicial i continuada ca
dc.subject.other Desenvolupament i adolescència ca
dc.title Desafiaments en l'Ensenyament de l'Expressió Corporal a l’Educació Física: Una Anàlisi de la Pràctica Docent als Instituts d’ESO i Batxillerat a Mallorca ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:51:00Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics