Taller per racons. Una proposta intermodular basat enl'aprenentatge per reptes a formació professional al cicle de sanitat de Tècnic en Cures Auxiliars d’Infermeria.

Show simple item record

dc.contributor Seguí Rubio, Alejandro
dc.contributor.author Pou Amer, Margalida
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-04T08:44:51Z
dc.date.available 2025-04-04T08:44:51Z
dc.date.issued 2024-06-07
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169747
dc.description.abstract [cat] Davant la falta de concreció de les cures pediàtriques en el títol de formació professional de Tècnic de Cures Auxiliars d’Infermeria (TCAI) i tenint en compte que els que obtenguin aquest títol poden acabar incorporant-se en àmbits laborals de pediatria, surt la necessitat d’incorporar l’aprenentatge d’aquestes cures en el mòdul. Així, utilitzant metodologies com l’aprenentatge basat en reptes i més concretament, la metodologia Ethazi des de Tknika, es fa una proposta intermodular amb l’objectiu d’incorporar les cures pediàtriques en el cicle de TCAI. Els objectius d’aquesta proposta no són altres que conèixer, aprendre i incorporar tant les cures del pacient pediàtric, com la promoció de la salut en aquests pacients. El projecte intermodular està contextualitzat a l’IES Marratxí i es durà a terme durant el segon i tercer trimestre del curs 2024-2025 mitjançant 7 fases, en les quals es barrejaran diferents metodologies però principalment l’aprenentatge basat en reptes i els racons. L’avaluació s’efectuarà amb diferents eines i instruments per tal que l’alumnat sigui el centre de l’aprenentatge i es puguin desenvolupar tant les competències tècniques com les transversals. Com a conclusió, el que s’espera quan hagi finalitzat el projecte és el domini de les cures pediàtriques, de forma holística i que sàpiguen fer una bona promoció de la salut en àmbits pediàtrics. Podem trobar algunes limitacions com són la falta de familiarització amb la metodologia Ethazi, l’entorn de l’IES o reticències dels docents ca
dc.description.abstract [eng] Given the lack of specificity in pediatric care within the professional training title of Nursing Care Technician (TCAI) and considering that those who obtain this title may end up working in pediatric fields, there is a need to incorporate the learning of these care practices into the module. Thus, using methodologies such as challenge-based learning and, more specifically, the Ethazi methodology from Tknika, an intermodular proposal is made with the aim of incorporating pediatric care into the TCAI cycle. The goals of this proposal are to know, learn, and incorporate both the care of pediatric patients and the promotion of health in these patients. The intermodular project is contextualized at IES Marratxí and will be carried out during the second and third trimesters of the 2024-2025 school year through 7 phases, in which different methodologies will be mixed, but primarily challenge-based learning and learning corners. The assessment will be conducted with various tools and instruments so that the students are at the center of the learning process and can develop both technical and transversal skills. In conclusion, the expectation at the end of the project is mastery of pediatric care, ensuring these care practices are holistic and that students can effectively promote health in pediatric settings. Some limitations we may encounter include a lack of familiarity with the Ethazi methodology, the environment of the IES, or resistance from the teachers ca
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 614 - Higiene i salut pública. Contaminació. Prevenció d'accidents. Infermeria ca
dc.subject.other Formació Professional ca
dc.subject.other Aprenentatge Basat en Reptes ca
dc.subject.other Cures Auxiliars d’Infermeria ca
dc.subject.other Pediatria ca
dc.title Taller per racons. Una proposta intermodular basat enl'aprenentatge per reptes a formació professional al cicle de sanitat de Tècnic en Cures Auxiliars d’Infermeria. ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:52:13Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics