[cat] El present Treball de Fi de Màster es fonamenta en una revisió del Pla d’Acció
Tutorial de Formació Professional Bàsica d'un centre de pràctiques per tal
d’incloure una proposta que promogui l’assistència a classe i millorar el
compromís de l’alumnat amb el seu procés d’aprenentatge.
Aquesta proposta es justifica a causa de les creixents amonestacions per
incompliment de les normes de convivència, l’elevat nombre de faltes
d’assistència i la taxa d’abandonament d’aquest nivell d’estudis.
Estarà basada en la gamificació, estratègia metodològica que ofereix una
possible solució al desafiament de la falta d'interès que mostra l’alumnat amb la
seva conducta a classe, augmentant la motivació a través dels elements i les
mecàniques de joc, proporcionant reforçament positiu als comportaments
desitjats.
Concretament, la nostra intervenció consistirà en un sistema de punts, insígnies
i desafiaments que incentivin els alumnes a assistir a classe regularment per
obtenir recompenses extrínseques i guanyar reconeixement, tant individual com
en equip a nivell de grup-classe