La ludificació del currículum d’economia a ESO i la seva aplicació en patis dinamitzats per promocionar l’especialitat.

Show simple item record

dc.contributor Garau Lopez, Maria Miquela
dc.contributor.author Bauzà Umbert, Bartolomé
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-10T09:56:21Z
dc.date.issued 2024-06-17
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169890
dc.description.abstract [cat] En el marc de l’educació inclusiva i amb l’objectiu de facilitar un desenvolupament integral de l’individu durant l’etapa escolar, cal prestar especial atenció a la correcta socialització dels alumnes. Una bona socialització és fonamental en el desenvolupament dels adolescents, ja que els ajuda a formar la seva identitat i a desenvolupar habilitats essencials per a la vida. A través de la interacció amb els seus iguals, els adolescents aprenen a negociar, cooperar i resoldre conflictes, habilitats clau per a les relacions saludables. A més, la socialització incideix en la seva salut emocional, proporcionant un suport vital durant aquest període potencialment turbulent. Els ajuda a sentir-se part d'una comunitat, millora la seva autoestima i els prepara per a les responsabilitats i desafiaments de la vida adulta. Els patis dinamitzats són una iniciativa per fomentar la socialització entre els estudiants. Aquest concepte transforma els patis en espais creatius i inclusius on els alumnes poden interactuar a través de jocs dirigits i activitats estructurades. Aquests espais animen tots els alumnes, inclosos els més tímids o menys actius, a participar i establir vincles amb els seus companys. A més, els patis dinamitzats potencien l'aprenentatge de les habilitats socials, la cooperació i el respecte mutu, claus per al desenvolupament personal i acadèmic dels estudiants i en la prevenció de conflictes als centres. En aquest sentit, la proposta pretén ludificar part del currículum d’economia d’ESO, per proposar activitats engrescadores en el marc d’una iniciativa per desenvolupar patis dinamitzats. L’objectiu principal és fomentar la socialització dels alumnes amb activitats amb contingut acadèmic, i amb l’objectiu secundari de promocionar la matèria, que és, una assignatura optativa en tota l’etapa d’educació secundària i preuniversitària ca
dc.format application/pdf ca
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject.other Ludificació ca
dc.subject.other Socialització ca
dc.subject.other Patis dinamitzats ca
dc.subject.other Jocs educatius ca
dc.title La ludificació del currículum d’economia a ESO i la seva aplicació en patis dinamitzats per promocionar l’especialitat. ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:54:41Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2100-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics