Cap a una mirada més inclusiva i comunitària del suport educatiu: anàlisi de cas únic

Show simple item record

dc.contributor Forteza Forteza, María Dolores
dc.contributor.author Del Río Bustamante, Lucia
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-10T10:40:03Z
dc.date.available 2025-04-10T10:40:03Z
dc.date.issued 2025-04-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169896
dc.description.abstract [cat] El canvi cap a una educació més inclusiva exigeix el qüestionament del rol del professorat de suport. En l’actual context educatiu, és rellevant i necessari generar interrogants sobre les funcions i accions d’aquestes professionals. L’estudi que es presenta, té l’objectiu general d’analitzar la mirada del suport educatiu en l’educació primària, en un estudi de cas únic. S’ha dut a terme mitjançant la metodologia d’investigació qualitativa, a través d’una entrevista en línia amb diverses preguntes obertes que han estat contestades per sis professionals docents del centre, una observació acompanyada d’un diari de camp i l’anàlisi de la documentació de centre més rellevant. Els resultats obtinguts ens permeten afirmar que el centre escolar presenta cultures, polítiques i pràctiques que impedeixen una inclusió real de tots els estudiants. Les conclusions més rellevants de l’estudi destaquen una organització del suport educatiu orientada per un model deficitari. ca
dc.description.abstract [eng] The change towards a more inclusive education requires questioning the role of support teachers. In the current educational context, it is relevant and necessary to generate questions about the functions and actions of these professionals. The study presented here has the general objective of analysing the perspective of educational support in primary education, in a single case study. It has been carried out using qualitative research methodology, through an online interview with several open-ended questions answered by six teaching professionals from the school, an observation accompanied by a field diary and the analysis of the most relevant school documentation. The results obtained allow us to affirm that the school has cultures, policies and practices that prevent real inclusion of all students. The most relevant conclusions of the study highlight an organisation of educational support oriented towards a deficient model. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Model de suport ca
dc.subject.other Cultura inclusiva ca
dc.subject.other Professorat de suport ca
dc.subject.other Docència compartida ca
dc.subject.other Support model ca
dc.subject.other Inclusive culture ca
dc.subject.other Support teaching ca
dc.subject.other Shared teaching ca
dc.title Cap a una mirada més inclusiva i comunitària del suport educatiu: anàlisi de cas únic ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics