dc.contributor |
Rosselló Ramon, Maria Rosa |
|
dc.contributor.author |
Peralta Gervilla, Lorena |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-04-11T07:03:55Z |
|
dc.date.available |
2025-04-11T07:03:55Z |
|
dc.date.issued |
2025-04-11 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/169916 |
|
dc.description.abstract |
[cat] La coeducació és un terme que s'està introduint a les escoles amb la finalitat de
contribuir al desenvolupament integral dels estudiants, fomentant valors com el respecte, la
tolerància i la solidaritat i donar visibilitat a referents dels dos gèneres de manera equitativa.
Així doncs, els patis escolars són espais en què els infants passen gran part del seu temps i és
allà on desenvolupen habilitats socials. Però, en algun d'ells, avui dia encara s'aprecien
situacions o comportaments marcats per estereotips i prejudicis basats en el gènere.
Cert és, que algunes escoles han optat per crear patis coeducatius per a així fomentar
la igualtat de gènere, millorar la convivència, promoure la inclusió i el respecte mutu entre els
tots estudiants, fomentant una educació més completa i respectuosa amb la diversitat. Aquests
es caracteritzen per utilitzar una distribució equitativa de l'espai, la implementació d'activitats
diverses i accessibles per a tots els infants.
CEIP Rafal Vell és un centre públic de Palma que ha implementat una sèrie de canvis
en el funcionament del seu pati escolar amb la intenció de promoure la coeducació. Aquest
present document se centra a analitzar aquestes propostes i observar el dia a dia amb la
finalitat de descobrir si realment compleixen els seus objectius i trenquen amb les barreres
socials relacionades amb el gènere. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] Coeducation is a term being introduced in schools with the aim of contributing to the
integral development of students, fostering values such as respect, tolerance, and solidarity,
and giving visibility to role models of both genders in an equitable manner. Thus, school
playgrounds are spaces where children spend a significant amount of their time and where
they develop social skills. However, in some of these spaces, situations or behaviors marked
by gender stereotypes and prejudices are still observed today.
Indeed, some schools have opted to create coeducational playgrounds to foster gender
equality, improve coexistence, promote inclusion, and encourage mutual respect among all
students, thereby promoting a more comprehensive and respectful education towards
diversity. These playgrounds are characterized by the equitable distribution of space and the
implementation of diverse and accessible activities for all children.
CEIP Rafal Vell is a public school in Palma that has implemented a series of changes
in the functioning of its playground with the intention of promoting coeducation. This
document focuses on analyzing these proposals and observing daily activities to determine
whether they truly meet their objectives and break down social barriers related to gender. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament |
ca |
dc.subject |
372 - Ensenyament preescolar i elemental |
ca |
dc.subject.other |
Coeducació |
ca |
dc.subject.other |
Igualtat de gènere |
ca |
dc.subject.other |
Pati escolar |
ca |
dc.subject.other |
Igualtat d'oportunitats |
ca |
dc.subject.other |
Barreres de gènere |
ca |
dc.subject.other |
Coeducation |
ca |
dc.subject.other |
Gender equality |
ca |
dc.subject.other |
School playground |
ca |
dc.subject.other |
Equal opportunities |
ca |
dc.subject.other |
Gender barriers |
ca |
dc.title |
La coeducació al pati. CEIP Rafal Vell |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|