L'autoestima a les aules: impacte en el procés d'aprenentatge i ensenyament

Show simple item record

dc.contributor Cardona Costa, Catalina
dc.contributor.author Palerm Carmona, Maria
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-11T09:33:50Z
dc.date.available 2025-04-11T09:33:50Z
dc.date.issued 2025-04-11
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/169938
dc.description.abstract [cat] Aquest treball sorgeix de l'interès per conèixer la influència de l'autoestima influeix en els processos d'aprenentatge i ensenyament de l'alumnat. A més, es fa evident la clara relació amb la intel·ligència emocional i en conseqüència amb la salut mental. A pesar de ser termes amb significats diferents, tots ells es relacionen entre si, ja que tots dos han de ser estimulats i treballats per garantir el desenvolupament de l'autoestima i de l'autoconeixement. El document comença amb un marc teòric on s'expliquen diferents conceptes amb l'objectiu de situar-nos en la temàtica, pel fet que per garantir una completa comprensió és essencial primer entendre els diferents significats. Aquest marc teòric a banda de diferents definicions, també inclou la diferència entre autoestima i autoconeixement, així com els diferents tipus d'autoestima. A mesura que avança l'anàlisis de la informació cobra importància la salut mental com a base per desenvolupar una autoestima saludable. Tota aquesta investigació ha contribuït a una reflexió exhaustiva que ha permès el disseny d'una proposta d'intervenció dirigida a treballar l'autoestima amb alumnes de sisè de primària concretament. Cal destacar la importància de dedicar un espai de l'horari a fomentar l'autoestima i així afavorir una salut mental equilibrada i, per tant, un correcte benestar emocional. Aquest treball finalitza amb una reflexió sobre l'estudi de l'autoestima afegint els diferents tipus d'autoestima, la importància de la figura del docent com a guia durant aquest procés d'assoliment d'autoconeixement i d'aprenentatge, i, també, la importància de la salut mental en els docents. ca
dc.description.abstract [eng] This research is motivated by a desire to comprehend how students' learning and teaching processes are impacted by their sense of self-worth. Furthermore, it becomes abundantly obvious how emotional intelligence and, by extension, mental health are related. Even if they have distinct meanings, they are all related since both require stimulation and development in order to guarantee the growth of self-worth and self-awareness. To ensure a thorough understanding, it is necessary to first comprehend the numerous meanings, which is why this text starts with a theoretical framework that explains various ideas in an effort to place us in the subject matter. Together with several definitions, this theoretical framework also highlights the distinctions between various forms of self-esteem and self-awareness. All of this research has led to a comprehensive reflection, resulting in the creation of an intervention proposal geared towards addressing self-esteem with sixth-grade students specifically. Emphasizing the significance of setting aside time in the schedule to nurture self-esteem is crucial for promoting healthy mental well-being and emotional balance. This study ends by discussing the exploration of self-esteem, including various categories of self-esteem, the significance of educators as mentors in fostering self-awareness and education, and the relevance of mental well-being for teachers. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Intel·ligència emocional ca
dc.subject.other Salut mental ca
dc.subject.other Benestar emocional i psicològic ca
dc.subject.other Rendiment acadèmic ca
dc.subject.other Emotional intelligence ca
dc.subject.other Mental health ca
dc.subject.other Learning process ca
dc.subject.other Students ca
dc.subject.other Self-awareness ca
dc.title L'autoestima a les aules: impacte en el procés d'aprenentatge i ensenyament ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics