dc.contributor |
Cardona Costa, Catalina |
|
dc.contributor.author |
Palerm Carmona, Maria |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-04-11T09:33:50Z |
|
dc.date.available |
2025-04-11T09:33:50Z |
|
dc.date.issued |
2025-04-11 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/169938 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquest treball sorgeix de l'interès per conèixer la influència de l'autoestima influeix en els
processos d'aprenentatge i ensenyament de l'alumnat. A més, es fa evident la clara relació
amb la intel·ligència emocional i en conseqüència amb la salut mental. A pesar de ser termes
amb significats diferents, tots ells es relacionen entre si, ja que tots dos han de ser estimulats i
treballats per garantir el desenvolupament de l'autoestima i de l'autoconeixement.
El document comença amb un marc teòric on s'expliquen diferents conceptes amb l'objectiu
de situar-nos en la temàtica, pel fet que per garantir una completa comprensió és essencial
primer entendre els diferents significats. Aquest marc teòric a banda de diferents definicions,
també inclou la diferència entre autoestima i autoconeixement, així com els diferents tipus
d'autoestima. A mesura que avança l'anàlisis de la informació cobra importància la salut
mental com a base per desenvolupar una autoestima saludable.
Tota aquesta investigació ha contribuït a una reflexió exhaustiva que ha permès el disseny
d'una proposta d'intervenció dirigida a treballar l'autoestima amb alumnes de sisè de primària
concretament. Cal destacar la importància de dedicar un espai de l'horari a fomentar
l'autoestima i així afavorir una salut mental equilibrada i, per tant, un correcte benestar
emocional.
Aquest treball finalitza amb una reflexió sobre l'estudi de l'autoestima afegint els diferents
tipus d'autoestima, la importància de la figura del docent com a guia durant aquest procés
d'assoliment d'autoconeixement i d'aprenentatge, i, també, la importància de la salut mental
en els docents. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This research is motivated by a desire to comprehend how students' learning and teaching
processes are impacted by their sense of self-worth. Furthermore, it becomes abundantly
obvious how emotional intelligence and, by extension, mental health are related. Even if they
have distinct meanings, they are all related since both require stimulation and development in
order to guarantee the growth of self-worth and self-awareness.
To ensure a thorough understanding, it is necessary to first comprehend the numerous
meanings, which is why this text starts with a theoretical framework that explains various
ideas in an effort to place us in the subject matter. Together with several definitions, this
theoretical framework also highlights the distinctions between various forms of self-esteem
and self-awareness.
All of this research has led to a comprehensive reflection, resulting in the creation of an
intervention proposal geared towards addressing self-esteem with sixth-grade students
specifically. Emphasizing the significance of setting aside time in the schedule to nurture
self-esteem is crucial for promoting healthy mental well-being and emotional balance.
This study ends by discussing the exploration of self-esteem, including various categories of
self-esteem, the significance of educators as mentors in fostering self-awareness and
education, and the relevance of mental well-being for teachers. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Intel·ligència emocional |
ca |
dc.subject.other |
Salut mental |
ca |
dc.subject.other |
Benestar emocional i psicològic |
ca |
dc.subject.other |
Rendiment acadèmic |
ca |
dc.subject.other |
Emotional intelligence |
ca |
dc.subject.other |
Mental health |
ca |
dc.subject.other |
Learning process |
ca |
dc.subject.other |
Students |
ca |
dc.subject.other |
Self-awareness |
ca |
dc.title |
L'autoestima a les aules: impacte en el procés d'aprenentatge i ensenyament |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|