Camí cap a un aprenentatge integral: combinant l'ensenyança de l'anglès amb habilitats motrius a l'educació primària

Show simple item record

dc.contributor Ripoll Fonollar, Mariana
dc.contributor.author Ramos Adrover, Sergio
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-04-30T09:07:06Z
dc.date.available 2025-04-30T09:07:06Z
dc.date.issued 2025-04-30
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170108
dc.description.abstract [cat] Aquest treball de Fi de Grau (TFG), explora com la integració de l’educació física amb l’ensenyament de l’anglès pot contribuir a un aprenentatge més complet i eficaç en els estudiants de primària. A partir d’una revisió literària exhaustiva, s’analitzen diverses teories, marcs conceptuals i experiències pràctiques relacionades amb aquesta combinació. L’estudi se centra especialment en les Illes Balears, tot i que inclou una visió general de tota Espanya. El TFG es divideix en diferents seccions, començant per una introducció que justifica la importància de combinar l’educació física i l’ensenyament de l’anglès en el sistema educatiu actual. La metodologia utilitzada combina l’anàlisi bibliogràfica amb elements qualitatius i quantitatius per aprofundir en la comprensió de com aquesta combinació pot beneficiar el desenvolupament físic, lingüístic i cognitiu dels estudiants. Es detallen els avantatges i desavantatges de l’educació física en un context bilingüe, destacant que la matèria d’educació física és ben acceptada pels alumnes i ofereix oportunitats per introduir l’anglès d’una manera natural i motivadora. També es revisen models educatius com l’Aprenentatge Integrat de Continguts i Llengües Estrangeres (AICLE), la Programació Neurolingüística (PNL) i el Total Physical Response (TPR), i es presenten els seus beneficis i desafiaments en la implementació a les aules. La recerca subratlla la importància de la formació del professorat per garantir l’èxit d’aquestes metodologies integrades. Finalment, el treball conclou que la fusió de l’educació física amb l’ensenyament de l’anglès no només millora la comprensió i retenció de la llengua, sinó que també promou un desenvolupament físic saludable, augmenta la motivació dels estudiants i millora les habilitats de treball en equip i socialització. Aquesta aproximació pedagògica ofereix una resposta creativa i eficaç als desafiaments de l’educació contemporània, preparant els estudiants en un món globalitzat on la fluïdesa en llengües estrangeres i la salut física són cada vegada més valorades. ca
dc.description.abstract [eng] This Bachelor’s final project explores how integration physical education with English teaching can contribute to a more comprehensive and effective learning experience for primary school students. Through an extensive literature review, various theories, conceptual frameworks, and practical experiences related to this combination are analyzed. The study focuses particularly on the Balearic Islands while also providing a general overview of Spain. The Bachelor’s final project is divided into different sections, beginning with an introduction that justifies the importance of combining physical education and English teaching in the current educational system. The methodology used combines bibliographic analysis with qualitative and quantitative elements to deepen the understanding of how this combination can benefit the physical, linguistic, and cognitive development of students. The advantages and disadvantages of physical education in a bilingual context are detailed, highlighting that physical education is well-received by students and offers opportunities to introduce English in a natural and motivating way. Educational models such as Content and Language Integrated Learning (CLIL), Neuro-Linguistic Programming (NLP), and Total Physical Response (TPR) are reviewed, presenting their benefits and challenges in classroom implementation. The research emphasizes the importance of teacher training to ensure the success of these integrated methodologies, Training programs are proposed that include CLIL, NLP, and TPR strategies, as well as specific didactics for physical education in bilingual contexts. Finally, the thesis concludes that merning physical education with English teaching not only improves comprehension and retention of the language but also promotes healthy physical development, increases student motivation, and enhances teamwork and socialization skills. This pedagogical approach offers a creative and effective response to the challenges of contemporary education, preparing students for a globalized world where fluency in foreign languages and physical health are increasingly valued. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Anglès ca
dc.subject.other Educació física ca
dc.subject.other Educació integral ca
dc.subject.other English ca
dc.subject.other Physical education ca
dc.subject.other Comprehensive education ca
dc.title Camí cap a un aprenentatge integral: combinant l'ensenyança de l'anglès amb habilitats motrius a l'educació primària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics