L’ús de pantalles i l’impacte en el desenvolupament del llenguatge en els infants

Show simple item record

dc.contributor Verger Gelabert, Sebastià
dc.contributor.author Martínez García, Irene
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-05-02T11:36:37Z
dc.date.available 2025-05-02T11:36:37Z
dc.date.issued 2025-05-02
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170119
dc.description.abstract [cat] La utilització de les pantalles en menors d’entre 0 a 6 anys ha experimentat un augment significatiu dins la societat digitalitzada en la qual ens trobem. Aquests canvis han alterat profundament la vida quotidiana dels petits, incloent-les fins i tot dins del món educatiu actual, portant beneficis com plantejant desafiaments. L'objectiu d’aquest treball és analitzar si l’ús de pantalles en aquesta franja d’edat, pot afectar el desenvolupament del llenguatge dels infants, a través d’una metodologia de recerca bibliogràfica d’estudis i investigacions publicades en els darrers deu anys. Entre els resultats que es presenten, es demostra la importància d’evitar l’ús de pantalles en menors de dos anys i de limitar-ne l’ús a una hora diària com a màxim a partir d’aquesta edat. A més, s’afirma que fer un ús excessiu de les pantalles o la manca d’un bon acompanyament per part de l’adult quan els infants interactuen amb aquests dispositius, pot tenir efectes negatius en el desenvolupament del llenguatge dels infants, ja que limita la seva interacció amb l’entorn que l’envolta. ca
dc.description.abstract [eng] The use of screens in children between 0 and 6 years of age has experienced a significant increase in the digitized society in which we find ourselves. These changes have profoundly altered the daily lives of children, including even within today’s educational world, bringing benefits as they pose challenges. The aim of this work is to analyze whether the use of screens in this age group can affect the development of children’s language, through a methodology of bibliographic research of studies and research published in the last ten years. Among the results presented, the importance of avoiding the use of screens in children under two years and limiting their use to a maximum of one hour per day from that age is demonstrated. In addition, it is stated that excessive use of screens or the lack of good accompaniment by the adult when children interact with these devices can have negative effects on the development of children's language, as it limits their interaction with the environment around them. en
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Exposició ca
dc.subject.other Pantalles ca
dc.subject.other Educació infantil ca
dc.subject.other Infants ca
dc.subject.other Desenvolupament del llenguatge ca
dc.subject.other Famílies ca
dc.subject.other Screens ca
dc.subject.other Exhibition ca
dc.subject.other Early childhood education ca
dc.subject.other Children ca
dc.subject.other Language development ca
dc.subject.other Families ca
dc.title L’ús de pantalles i l’impacte en el desenvolupament del llenguatge en els infants ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics