| dc.contributor | Llohis Canals, Ernest | |
| dc.contributor.author | Galotto Sanz, Gerardo | |
| dc.date | 2023 | |
| dc.date.accessioned | 2025-05-05T10:55:24Z | |
| dc.date.issued | 2023-07-17 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11201/170135 | |
| dc.description.abstract | [cat] En els últims anys, s'ha produït un avanç molt significatiu al camp de la neuroeducació, que ha permès abordar l'educació des d'un punt de vista científic. Aquesta disciplina ha combinat els principis de la neurociència amb l'aplicació pràctica a les aules, amb l'objectiu de millorar els processos d'aprenentatge dels alumnes. S’ha de considerar com una ciència relativament nova que ha experimentat un creixement significatiu en els darrers anys. A mesura que s’ha anat comprenent millor el funcionament del cervell humà, i s’han pogut identificar estratègies i metodologies pedagògiques que es basen en els principis neurocientífics per optimitzar l'aprenentatge. Aprofitant els coneixements proporcionats per diferents autors, al treball establirem consells i opcions metodològiques per a l'ensenyament de les matemàtiques a un curs de 3r d'ESO. Per poder assolir l’objectiu final de tot docent, permetre que els alumnes assimilin i comprenguin els coneixements matemàtics de manera efectiva i significativa. Dins del marc normatiu de la LOMLOE, dissenyarem una aplicació pràctica detallada per a l'ensenyament de les matemàtiques en aquest nivell. Mitjançant la neuroeducació, establirem connexions directes amb la teoria per garantir un aprenentatge més eficient i satisfactori. A més, presentarem els resultats obtinguts a partir de les activitats realitzades, demostrant l'eficàcia d'aquest enfocament. A partir d'aquí, adaptarem les estratègies pedagògiques per maximitzar l'atenció, la memòria i la comprensió dels estudiants. Això implica utilitzar mètodes d'ensenyament actius, treball en equip, utilització de recursos visuals i manipulatius, aplicació de problemes realistes, tenint en compte la importància del l’error per l’aprenentatge i l’aplicació del disseny universal per l’aprenentatge. | ca |
| dc.format | application/pdf | |
| dc.language.iso | cat | ca |
| dc.publisher | Universitat de les Illes Balears | |
| dc.rights | all rights reserved | |
| dc.subject | 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure | ca |
| dc.subject | 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament | ca |
| dc.subject.other | Neuroeducació | ca |
| dc.subject.other | Aprenentatge | ca |
| dc.subject.other | Matemàtiques | ca |
| dc.subject.other | Cas pràctic | ca |
| dc.title | La neuroeducació a l'ensenyament de les matemàtiques a secundària | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
| dc.date.updated | 2024-06-03T11:25:40Z | |
| dc.date.embargoEndDate | info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 | |
| dc.embargo | 2050-01-01 | |
| dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/closedAccess |