[cat] La literatura infantil i juvenil (LIJ) és molt present a les aules de les escoles i
constitueix una oportunitat per a l’aprenentatge de la lectura, per a adquirir
habilitats lectores i per a fomentar el gust per la lectura. Però quina és la
formació que els docents tenen al respecte? És suficient? Aquestes preguntes
ens fan plantejar-nos quin model a aplicar seria el més convenient per als
docents i, en conseqüència, per als infants.
Al llarg del treball s’ha aprofundit en conceptes importants de la LIJ per tal de
poder presentar-los a les sessions de la xarxa de formació, que hem anomenat
Xaflit. D’altra banda, també s’ha realitzat una anàlisi de plans d’estudis
d’Educació Primària de set universitats estatals amb l’objectiu de comparar
l’oferta i avaluar si aquesta és suficient.
Per aquest motiu, s’ha dissenyat i dut a la pràctica una xarxa de formació, és a
dir, un espai de formació entre mestres on es donin les condicions per a
reflexionar, investigar i es puguin compartir experiències així com llibres.
Aquesta xarxa, la Xaflit, ha implicat a un grup de nou mestres que, durant tres
sessions, han aprofundit en la literatura infantil i juvenil, tant des d’una
perspectiva teòrica com d’una pràctica per portar a terme activitats de promoció
de la lectura a les escoles.
Finalment, s’ha reflexionat sobre la posada en pràctica i el projecte en sí per
plantejar possibles propostes de continuïtat.