dc.contributor |
Amorós García, Francisca |
|
dc.contributor.author |
Palmer Domenge, Maria Rosa |
|
dc.date |
2023 |
|
dc.date.accessioned |
2025-05-12T08:44:21Z |
|
dc.date.issued |
2023-07-16 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/170180 |
|
dc.description.abstract |
[cat] L’èxit del sistema educatiu recala en no limitar-se a la transmissió
d’aprenentatges, sinó en fomentar el desenvolupament de valors ètics,
responsabilitat social i mediambiental, perquè els joves d’avui dia es transformin
en ciutadans crítics i compromesos amb la societat i amb el planeta.
El propòsit d’aquest treball consisteix en elaborar una proposta pedagògica
basada en la metodologia d’aprenentatge-servei que permeti que els alumnes
adquireixin coneixements curriculars de la matèria d’Economia, al mateix temps
que realitzen un servei a la comunitat, tot desenvolupant habilitats socials i
solidaries.
Els projectes d’aprenentatge-servei sorgeixen d’una o varies necessitats reals de
la societat, com en aquest cas, la de reduir la despesa energètica de les famílies
i la de minimitzar l'impacte del consum energètic en el medi ambient.
Per dur a terme aquesta proposta educativa caldrà fer ús de les Tecnologies de
la Informació i la Comunicació (TIC) i de la col·laboració amb entitats privades i
públiques, per poder proporcionar un servei efectiu a la comunitat, de
sensibilització i divulgació sobre l'impacte econòmic i ambiental del model
energètic actual.
El resultat és una proposta educativa intercompetencial i transversal basada en
l’aprenentatge-servei, totalment integrada en el currículum i que fomenta
l’obtenció de coneixements, competències i valors, alhora que contribueix a la
sostenibilitat i al benestar de la comunitat i que obri la porta a un futur més
compromès, més conscient dels reptes econòmics actuals i de les oportunitats
que ofereix el desenvolupament sostenible. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge-servei |
ca |
dc.subject.other |
Energia renovable |
ca |
dc.subject.other |
Sostenibilitat |
ca |
dc.subject.other |
Aprenentatge significatiu |
ca |
dc.subject.other |
Responsabilitat social |
ca |
dc.title |
Reduïm la despesa energètica. Una proposta proposta d’Aprenentatge-Servei |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2024-06-03T11:28:57Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|