Música i educació física: una visió interdisciplinària

Show simple item record

dc.contributor Gelabert Gual, Llorenç
dc.contributor.author Casasnovas Giner, María Pilar
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-05-15T07:15:23Z
dc.date.available 2025-05-15T07:15:23Z
dc.date.issued 2025-05-15
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170211
dc.description.abstract [cat] El present treball de fi de grau investiga la transversalitat de la música en l’educació física dins de l’etapa de l’educació primària en nens i nenes d’entre 6 i 12 anys. La música, que forma part de l’àrea curricular d’Educació Artística, pot influir positivament en el procés educatiu, afavorint el desenvolupament integral dels infants. No només enriqueix l’experiència educativa, sinó que també promou habilitats interdisciplinàries com la motricitat, el ritme, l’expressió corporal i l’empatia, fomentant una comprensió més profunda i significativa. A l’estudi següent s'analitzen diversos estudis que demostren els efectes positius de la música en l’alumnat en els àmbits cognitiu, emocional, social i cultural. Les conclusions apunten que la inclusió de la música a l'educació física enriqueix l'experiència motriu dels estudiants i contribueix al desenvolupament integral de la seva personalitat, destacant la importància d’una educació interdisciplinària que integri la música com a eina pedagògica essencial. ca
dc.description.abstract [eng] The present work of the graduate seeks to investigate the transversality of music to physicalThe present final degree project investigates the cross-curricular integration of music in physical education within the primary education stage for children aged 6 to 12 years. Music, which is part of the Artistic Education curriculum, can positively influence the educational process by fostering the holistic development of children. It not only enriches the educational experience but also promotes interdisciplinary skills such as motor skills, rhythm, body expression, and empathy, fostering a deeper and more meaningful understanding. In this study, various research studies demonstrating the positive effects of music on students in cognitive, emotional, social, and cultural domains are analyzed. The conclusions suggest that the inclusion of music in physical education enriches students' motor experiences and contributes to the holistic development of their personality, highlighting the importance of an interdisciplinary education that integrates music as an essential pedagogical tool. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 373 - Ensenyament primari i secundari ca
dc.subject.other Educació Primària ca
dc.subject.other Transversalitat ca
dc.subject.other Música ca
dc.subject.other Educació Física ca
dc.subject.other Primary Education ca
dc.subject.other Transversality ca
dc.subject.other Music ca
dc.subject.other Physical Education ca
dc.title Música i educació física: una visió interdisciplinària ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics