Residus en transformació: educant per una economia circular

Show simple item record

dc.contributor Bauzá De Vez, Yolanda
dc.contributor.author Fullana Puigserver, Jordi
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-05-19T08:06:59Z
dc.date.issued 2024-06-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170226
dc.description.abstract [cat] El present treball pretén explorar el tema de l'economia circular i la gestió de residus i fer una proposta d'aplicació didàctica per l'assignatura de Taller de Consum Responsable de 2n d'ESO. L’objectiu principal és conèixer com l’economia circular pot contribuir a formar joves més conscients, responsables i compromesos amb el medi ambient. L’aprofundiment teòric del treball vol abordar el concepte d’economia circular i els impactes ambientals de la generació de residus en un entorn pròxim. Pel que fa a la proposta d’aplicació didàctica, els alumnes hauran de conèixer els aspectes fonamentals de l’economia circular i conscienciar-se de la necessitat d’un canvi en el context actual. A través de la metodologia de l’aprenentatge basat en projectes i una proposta interdisciplinar amb l’assignatura de Tecnologia i Digitalització, l’alumnat descobriran la necessitat de fer un canvi en el nostre sistema econòmic i incorporar petits canvis diaris per aconseguir un model sostenible. L’alumnat realitzarà diferents dinàmiques i activitats engrescadores i vinculades amb el seu entorn més proper per treballar l’educació ambiental i els Objectius de Desenvolupament Sostenible. ca
dc.description.abstract [eng] The present work aims to explore the topic of circular economy and waste management and to make a didactic application proposal on the subject of Responsible Consumption Workshop in 2nd year of ESO. The principal objective is to learn how the circular economy can contribute to training young people who are more aware, responsible and committed to the environment. The theoretical deepening of the work aims to address the concept of the circular economy and the environmental impacts of a generation of waste in a familiar environment. Regarding the didactic application proposal, students will be required to know the fundamental aspects of the circular economy and be aware of the need for change in the current context. Through the methodology of project-based learning and an interdisciplinary proposal within the subject of Technology and Digitization, students will discover the need to make a change in our economic system and incorporate small daily changes to achieve a sustainable model. The students will carry out different dynamics and exciting activities linked to their immediate environment to work on environmental education and the Sustainable Development Goals. en
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Economia circular ca
dc.subject.other Residus ca
dc.subject.other ABP ca
dc.subject.other Interdisciplinari ca
dc.subject.other Educació ambiental ca
dc.subject.other Consum responsable ca
dc.subject.other Sostenibilitat ca
dc.subject.other Consciència mediambiental ca
dc.title Residus en transformació: educant per una economia circular ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:55:50Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics