La música com a eina de continuïtat del procés de formació, transició i evolució positiva des de l'Educació Primària a l'Educació Secundària Obligatòria

Show simple item record

dc.contributor Ramírez Mesas, Juan Francisco
dc.contributor.author Bauzà Santacreu, Pere-Joan
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-05-19T09:30:17Z
dc.date.issued 2024-06-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170229
dc.description.abstract [cat] La transició de l'educació primària a l'educació secundària obligatòria representa un moment decisiu en la vida acadèmica dels estudiants, caracteritzat per canvis significatius en diversos aspectes de la seva experiència educativa. Sota la hipòtesi que aquest pas presenta grans dificultats a causa del canvi de centre educatiu, la interacció amb nous companys i el professorat, així com la creixent pressió acadèmica, es planteja l'ús d'un enfocament metodològic qualitatiu per aprofundir en la comprensió d'aquest fenomen.Des d’aquest punt de partida, es pretén realitzar un estudi sobre els diferents mecanismes per afavorir la coordinació entre les diferents etapes recollits en el pla específic corresponent que forma part de la concreció curricular. Aquest estudi contempla també centres d'educació primària adscrits a centres d'educació secundària obligatòria, que han de preveure també, en un pla específic, les mesures de coordinació pedagògica amb els centres d'educació secundària obligatòria. Aquest treball aspira, a més, a traslladar-se a la realitat educativa mitjançant l'aplicació de propostes amb l'objectiu de corroborar la hipòtesi establerta. Així, es pretén no sols visibilitzar i analitzar l'impacte del pas de l’educació primària a l’educació secundària obligatòria des d'una perspectiva teòrica, sinó també integrar una dimensió pràctica que permeti una comprensió més holística de la qüestió. És rellevant assenyalar que aquest treball pretén aportar contribucions significatives en diversos àmbits com el psicoevolutiu o l’emocional, entre d’altres, així com utilitzar la transferència dels aprenentatges per traslladar-los als entorns propers dels alumnes, millorant així l’adquisició i el desenvolupament de les competències dels estudiants, reduir l'absentisme escolar i promoure la conscienciació sobre la importància dels estudis entre l'alumnat d’educació secundària obligatòria. Mitjançant una investigació rigorosa i una implementació prudent de les seves troballes, es pretén generar coneixement útil i aplicable que contribueixi a millorar l'experiència educativa dels estudiants en aquesta etapa educativa clau en el seu desenvolupament. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 78 - Música ca
dc.subject.other Educació primària ca
dc.subject.other Educació secundària obligatòria ca
dc.subject.other Transició ca
dc.subject.other Evolució positiva ca
dc.subject.other Música ca
dc.subject.other Etapes educatives ca
dc.title La música com a eina de continuïtat del procés de formació, transició i evolució positiva des de l'Educació Primària a l'Educació Secundària Obligatòria ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:56:04Z
dc.date.embargoEndDate info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01
dc.embargo 2050-01-01
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics