[cat] Aquest treball explora l’eficàcia dels dards com a eina educativa per millorar les
habilitats de càlcul mental en alumnes de tercer cicle d’educació primària. La investigació
parteix del problema de la percepció negativa que molts alumnes tenen cap a les
matemàtiques. Amb l’objectiu de transformar aquesta percepció, es proposa una
metodologia innovadora basada en el joc, utilitzant els dards com a recurs didàctic per fer
l’aprenentatge més dinàmic i entretingut.
El treball inclou una proposta didàctica detallada, que consisteix en diverses
sessions de joc amb dards, dissenyades per fomentar el càlcul mental i millorar les habilitats
matemàtiques dels alumnes. A través d'aquesta metodologia es busca que els estudiants
desenvolupin una actitud més positiva envers les matemàtiques i millorin la seva capacitat
de càlcul de manera divertida i interactiva.
Els resultats de l’estudi mostren una millora significativa en la rapidesa i precisió del
càlcul mental dels alumnes, així com una major motivació i interès per les matemàtiques.
Les conclusions del treball suggereixen que la integració del joc en l'ensenyament pot ser
una estratègia efectiva per superar les dificultats tradicionals en l'aprenentatge de les
matemàtiques. Finalment, es recomana als docents incorporar més activitats lúdiques a les
seves classes i rebre formació adequada per implementar aquestes tècniques de manera
efectiva.
[eng] This work explores the efficiency of darts as a primary education to improve mental
arithmetic skills in pupils in the third cycle of primary education. The research starts from the
problem of the negative perception that many pupils have towards mathematics. With the
aim of transforming this perception, an innovative methodology based on games is
proposed, using darts as a didactic resource to make learning more dynamic and
entertaining.
The work includes a detailed didactic proposal, consisting of several sessions of
games with darts, designed to encourage mental calculation and improve students'
mathematical skills. Through this methodology, the aim is for students to develop a more
positive attitude towards mathematics and improve their calculation skills in a fun and
interactive way.
The results of the study show a significant improvement in the speed and accuracy of
students' mental arithmetic, as well as increased motivation and interest in mathematics. The
conclusions of the study suggest that the integration of games in teaching can be an
effective strategy to overcome traditional difficulties in learning mathematics. Finally, it is
recommended that teachers incorporate more play activities in their classes and receive
adequate training to implement these techniques effectively.