| dc.contributor | Tur Ferrer, Gemma | |
| dc.contributor.author | Moreno Hispán, Victoria | |
| dc.date | 2024 | |
| dc.date.accessioned | 2025-05-22T10:28:36Z | |
| dc.date.available | 2025-05-22T10:28:36Z | |
| dc.date.issued | 2025-05-22 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11201/170279 | |
| dc.description.abstract | [cat] Aquest Treball de Fi de Grau comença amb una definició del terme TIC i es focalitza en el micro:bit com a una eina digital innovadora a educació primària per les seves qualitats interactives i pràctiques per aprendre programació i robòtica. A més de la seva creació, es farà una implementació de material didàctic que fomenti l’ús de tecnologia a l’aula per incorporar les pràctiques digitals i desenvolupar competències digitals. Per altra banda, es centra a dissenyar i aplicar recursos educatius amb el micro:bit, investigant l’ús d’aquest per ajudar a millorar l’aprenentatge d’àrees específiques com les Ciències Naturals : flora i fauna autòctona i invasores de les Illes Balears. Es presentaran a partir d’una metodologia de recerca basada en el disseny per crear activitats. En la primera activitat l’alumnat utilitzarà el micro:bit per a classificar les diferents espècies en dues categories: autòctones i invasores. Per altra banda, també es dissenyarà un joc d’històries d’invenció on els estudiants utilitzaran el micro:bit per seleccionar la carta amb la qual participaran en la creació d’una història. Aquesta investigació cerca aprofundir els avantatges i desavantatges que té la introducció del micro:bit a l’aula i com podem introduir-lo dins de l’aprenentatge de les Ciències Naturals. | ca |
| dc.description.abstract | [eng] This Final Degree Project begins with a definition of the term ICT and focuses on micro:bit as an innovative digital tool in primary education for its interactive qualities and practices to learn programming and robotics. In addition to its creation, there will be an implementation of didactic material that encourages the use of technology in the classroom to incorporate digital practices and develop digital skills. On the other hand, it focuses on designing and applying educational resources with micro:bit, investigating its use to help improve learning in specific areas such as Natural Sciences: native flora and fauna and invasive of the Balearic Islands. They will be presented based on a design-based research methodology to create activities. In the first activity, students will use micro:bit to classify the different species into two categories: native and invasive. On the other hand, a game of invention stories will also be designed, where students will use the micro:bit to select the card with which they will participate in the creation of a story. This research seeks to deepen the advantages and disadvantages of the introduction of micro:bit in the classroom and how we can introduce it within the learning of Natural Sciences. | ca |
| dc.language.iso | cat | ca |
| dc.publisher | Universitat de les Illes Balears | |
| dc.rights | all rights reserved | |
| dc.subject | 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure | ca |
| dc.subject | 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament | ca |
| dc.subject | 373 - Ensenyament primari i secundari | ca |
| dc.subject.other | Micro:bit | ca |
| dc.subject.other | Educació primària | ca |
| dc.subject.other | Programació robòtica | ca |
| dc.subject.other | Competències digitals | ca |
| dc.subject.other | Ciències Naturals | ca |
| dc.subject.other | Primary education | ca |
| dc.subject.other | Robotic programming | ca |
| dc.subject.other | Digital skills | ca |
| dc.subject.other | Natural Sciences | ca |
| dc.title | Explorem la fauna i flora de les Balears: jocs amb micro:bit | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
| dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess |