dc.contributor |
Tur Ferrer, Gemma |
|
dc.contributor.author |
Moreno Hispán, Victoria |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-05-22T10:28:36Z |
|
dc.date.available |
2025-05-22T10:28:36Z |
|
dc.date.issued |
2025-05-22 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/170279 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquest Treball de Fi de Grau comença amb una definició del terme TIC i es focalitza
en el micro:bit com a una eina digital innovadora a educació primària per les seves qualitats
interactives i pràctiques per aprendre programació i robòtica. A més de la seva creació, es farà
una implementació de material didàctic que fomenti l’ús de tecnologia a l’aula per incorporar
les pràctiques digitals i desenvolupar competències digitals.
Per altra banda, es centra a dissenyar i aplicar recursos educatius amb el micro:bit,
investigant l’ús d’aquest per ajudar a millorar l’aprenentatge d’àrees específiques com les
Ciències Naturals : flora i fauna autòctona i invasores de les Illes Balears. Es presentaran a
partir d’una metodologia de recerca basada en el disseny per crear activitats. En la primera
activitat l’alumnat utilitzarà el micro:bit per a classificar les diferents espècies en dues
categories: autòctones i invasores. Per altra banda, també es dissenyarà un joc d’històries
d’invenció on els estudiants utilitzaran el micro:bit per seleccionar la carta amb la qual
participaran en la creació d’una història.
Aquesta investigació cerca aprofundir els avantatges i desavantatges que té la
introducció del micro:bit a l’aula i com podem introduir-lo dins de l’aprenentatge de les
Ciències Naturals. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This Final Degree Project begins with a definition of the term ICT and focuses on
micro:bit as an innovative digital tool in primary education for its interactive qualities and
practices to learn programming and robotics. In addition to its creation, there will be an
implementation of didactic material that encourages the use of technology in the classroom to
incorporate digital practices and develop digital skills.
On the other hand, it focuses on designing and applying educational resources with
micro:bit, investigating its use to help improve learning in specific areas such as Natural
Sciences: native flora and fauna and invasive of the Balearic Islands. They will be presented
based on a design-based research methodology to create activities. In the first activity,
students will use micro:bit to classify the different species into two categories: native and
invasive. On the other hand, a game of invention stories will also be designed, where students
will use the micro:bit to select the card with which they will participate in the creation of a
story.
This research seeks to deepen the advantages and disadvantages of the introduction of
micro:bit in the classroom and how we can introduce it within the learning of Natural
Sciences. |
ca |
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament |
ca |
dc.subject |
373 - Ensenyament primari i secundari |
ca |
dc.subject.other |
Micro:bit |
ca |
dc.subject.other |
Educació primària |
ca |
dc.subject.other |
Programació robòtica |
ca |
dc.subject.other |
Competències digitals |
ca |
dc.subject.other |
Ciències Naturals |
ca |
dc.subject.other |
Primary education |
ca |
dc.subject.other |
Robotic programming |
ca |
dc.subject.other |
Digital skills |
ca |
dc.subject.other |
Natural Sciences |
ca |
dc.title |
Explorem la fauna i flora de les Balears: jocs amb micro:bit |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|