dc.contributor |
Capellà Simó, Pere |
|
dc.contributor.author |
Martorell Valiente, Maria Antònia |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-05-22T10:55:32Z |
|
dc.date.available |
2025-05-22T10:55:32Z |
|
dc.date.issued |
2025-05-22 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/170281 |
|
dc.description.abstract |
[cat] El present Treball de Final de Grau (TFG) pretén evidenciar la importància d’una
educació emocional i la construcció de l’autoconcepte i l’autoestima sana a través de
l’autoretrat a les aules de primària.
L’autoretrat és una forma d’expressió artística i una eina fonamental per conèixer-se a
un/a mateix/a, exposar el propi cos i manifestar els sentiments i pensaments. Aquest fet, dona
un reconeixement a l’àrea d’artística, la qual col·labora en el desenvolupament integral de
l’infant. A més a més, l’autoretrat ha tingut una importància al llarg de la història de l’art
perquè ha sigut una forma de reivindicar la condició de la dona artista.
Finalment, la metodologia del treball és una recerca empírica que es divideix en vuit
capítols que presenten una informació teòrica sobre l’educació emocional, l’autoconcepte,
l’autoestima i l’autoretrat, com a gènere artístic i en l’art de l’infant. També, observa i
analitza la presència d’aquests conceptes a l’escola primària i exposa orientacions d’una
proposta didàctica per a treballar l’autoretrat a través de la perspectiva de pintores, donant-les
a conèixer en un currículum que les oblida. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This Final Degree Project (FDP) aims to demonstrate the importance of emotional
education and the construction of self-concept and healthy self-esteem through self-portraits
in primary school classrooms.
The self-portrait is a form of artistic expression and a fundamental tool for getting to
know oneself, exposing one's own body and expressing feelings and thoughts. This fact is a
recognition in the area of art, which collaborates in the integral development of the child.
Moreover, the self-portrait has been important throughout the history of art because it has
been a way of vindicating the condition of the woman artist.
Finally, the methodology of the work is an empirical investigation divided into eight
sections that present theoretical information on emotional education, self-concept,
self-esteem and self-portraits as an artistic genre and in children's art. It also observes and
analyses the presence of these concepts in primary school and sets out guidelines for a
didactic proposal to work on self-portrait through the perspective of female painters, making
them known in a curriculum that forgets them. |
ca |
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament |
ca |
dc.subject.other |
Educació emocional |
ca |
dc.subject.other |
Autoconcepte |
ca |
dc.subject.other |
Autoestima |
ca |
dc.subject.other |
Autoretrat |
ca |
dc.subject.other |
Artistes dones |
ca |
dc.title |
Fent art des del cor: una proposta d'educació emocional a través de l'autoretrat |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|