[cat] Aquest treball de final de grau presenta una proposta d'intervenció que utilitza la
música com a recurs pedagògic per a l'aprenentatge de la llengua anglesa en alumnes de
tercer de primària. L'objectiu principal és investigar com la integració de la música pot
millorar la comprensió oral, la pronunciació i l'adquisició de vocabulari en anglès. La
metodologia emprada inclou una revisió bibliogràfica sobre la relació entre música i
aprenentatge de llengües, així com la creació d'un conjunt de sessions didàctiques basades
en la teoria de les intel·ligències múltiples de Gardner. Tot i que la proposta no s'ha pogut
implementar a cap centre escolar degut a la manca de temps, es preveu que l'ús de la
música com a eina didàctica pugui fomentar la motivació, la participació activa i el
desenvolupament d'habilitats transversals com el treball en equip i la creativitat. Les
conclusions suggereixen que la música té un gran potencial per a enriquir l'aprenentatge
de l'anglès i recomanen futures línies de recerca i aplicació en aquest àmbit.
[eng] This final degree project presents an intervention proposal that uses music as a
pedagogical resource for learning English in third-grade primary school students. The
main objective is to investigate how the integration of music can improve listening
comprehension, pronunciation, and vocabulary acquisition in English. The methodology
includes a literature review on the relationship between music and language learning, as
well as the creation of a set of didactic sessions based on Gardner's Theory of Multiple
Intelligences. Although the proposal could not be implemented in any school due to a lack
of time, it is expected that using music as a didactic tool can foster motivation, active
participation, and the development of transversal skills such as teamwork and creativity.
The conclusions suggest that music has great potential to enrich English learning and
recommend future research and application lines in this field.