[cat] La proposta educativa que es desenvolupa en aquest Treball de Final de Màster té
com objectiu millorar i consolidar l’Educació Afectiva i Sexual als centres d’educació
Infantil i Primària de Ciutadella.
Els Centres Educatius d’Infantil i Primària, com agents de socialització de les
persones en la seva més tendra infància, tenen un paper rellevant en la
transformació de l’actual societat patriarcal en una altra, lliure d’estereotips i
mandats de gènere i, en definitiva, de violències masclistes.
A través dels mètodes de l’anàlisi documental i de l’entrevista es fa un estudi
sobre la conceptualització i la importància de l’Educació Afectiva i Sexual, quina
ha estat la seva trajectòria dins el sistema educatiu i com s’ha anat implementant
en els centres educatius a partir de guies i materials d’assessorament, a més
d’assenyalar les conseqüències de no treballar aquest contingut.
També, es fa una aproximació a aquesta realitat a Menorca, explorant quines
entitats o organitzacions privades han estan assumint a l’illa aquesta educació
afectiva i sexual en els centres educatius.
A partir d’aquest estat de la qüestió, es fa una recerca de com es treballa
l’educació afectiva i sexual a les escoles d'infantil i primària de Ciutadella. A
partir de les necessitats detectades es desenvolupa una Proposta d’Intervenció
Socioeducativa del mòdul professional de Metodologia de la Intervenció Social,
del Grau d’Integració Social, per tal de poder ampliar, millorar i consolidar
l’educació afectivo-sexual a l’etapa de primària dels centres públics de Ciutadella.