dc.contributor |
González de la Rosa, Juan María |
|
dc.contributor.author |
Perelló Serra, Gabriel |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-05-26T10:43:28Z |
|
dc.date.available |
2025-05-26T10:43:28Z |
|
dc.date.issued |
2024-06-07 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/170310 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquesta proposta didàctica interdisciplinària per a alumnes de 4t d'ESO
integra les assignatures de Geografia i Història i Educació en Valors Cívics i Ètics per
abordar i reflexionar sobre diferents tipus de discriminació (gènere, sexualitat i raça) i
com interaccionen entre elles, concepte introduït per Kimberlé Crenshaw a finals del
segle XX. Al llarg de vint sessions distribuïdes durant el curs, es promou la
comprensió crítica, el desenvolupament de competències transversals i la valoració
de la diversitat cultural, mitjançant activitats pràctiques, projectes comunitaris i tallers
de sensibilització. La proposta, adaptada a un context de diversitat cultural
significativa, ofereix un entorn inclusiu que motiva els alumnes i els prepara per ser
ciutadans responsables i compromesos. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This interdisciplinary didactic proposal for 4th grade ESO students integrates
the subjects of Geography and History and Education in Civic and Ethical Values to
address and reflect on different types of discrimination (gender, sexuality and race)
and how they interact with each other, an introduced concept by Kimberlé Crenshaw
in the late 20th century. Throughout twenty sessions distributed during the course,
critical understanding, the development of transversal skills and the appreciation of
cultural diversity are promoted, through practical activities, community projects and
awareness-raising workshops. The proposal, adapted to a context of significant
cultural diversity, offers an inclusive environment that motivates students and
prepares them to be responsible and committed citizens. |
en |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
30 - Teories i metodologia en les ciències socials. Sociografia. Estudis de gènere |
ca |
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament |
ca |
dc.subject.other |
Interseccionalitat |
ca |
dc.subject.other |
Discriminació |
ca |
dc.subject.other |
Gènere |
ca |
dc.subject.other |
Raça |
ca |
dc.subject.other |
Sexualitat |
ca |
dc.subject.other |
Intersectionality |
ca |
dc.subject.other |
Discrimination |
ca |
dc.subject.other |
Gender |
ca |
dc.subject.other |
Sexuality |
ca |
dc.subject.other |
Race |
ca |
dc.title |
Desafiant l'opressió desde la interseccionalitat. Una proposta didàctica per a promoure la consciència social a l'aula |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2025-01-22T10:55:58Z |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|