Desafiant l'opressió desde la interseccionalitat. Una proposta didàctica per a promoure la consciència social a l'aula

Show simple item record

dc.contributor González de la Rosa, Juan María
dc.contributor.author Perelló Serra, Gabriel
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-05-26T10:43:28Z
dc.date.available 2025-05-26T10:43:28Z
dc.date.issued 2024-06-07
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170310
dc.description.abstract [cat] Aquesta proposta didàctica interdisciplinària per a alumnes de 4t d'ESO integra les assignatures de Geografia i Història i Educació en Valors Cívics i Ètics per abordar i reflexionar sobre diferents tipus de discriminació (gènere, sexualitat i raça) i com interaccionen entre elles, concepte introduït per Kimberlé Crenshaw a finals del segle XX. Al llarg de vint sessions distribuïdes durant el curs, es promou la comprensió crítica, el desenvolupament de competències transversals i la valoració de la diversitat cultural, mitjançant activitats pràctiques, projectes comunitaris i tallers de sensibilització. La proposta, adaptada a un context de diversitat cultural significativa, ofereix un entorn inclusiu que motiva els alumnes i els prepara per ser ciutadans responsables i compromesos. ca
dc.description.abstract [eng] This interdisciplinary didactic proposal for 4th grade ESO students integrates the subjects of Geography and History and Education in Civic and Ethical Values to address and reflect on different types of discrimination (gender, sexuality and race) and how they interact with each other, an introduced concept by Kimberlé Crenshaw in the late 20th century. Throughout twenty sessions distributed during the course, critical understanding, the development of transversal skills and the appreciation of cultural diversity are promoted, through practical activities, community projects and awareness-raising workshops. The proposal, adapted to a context of significant cultural diversity, offers an inclusive environment that motivates students and prepares them to be responsible and committed citizens. en
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 30 - Teories i metodologia en les ciències socials. Sociografia. Estudis de gènere ca
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject.other Interseccionalitat ca
dc.subject.other Discriminació ca
dc.subject.other Gènere ca
dc.subject.other Raça ca
dc.subject.other Sexualitat ca
dc.subject.other Intersectionality ca
dc.subject.other Discrimination ca
dc.subject.other Gender ca
dc.subject.other Sexuality ca
dc.subject.other Race ca
dc.title Desafiant l'opressió desde la interseccionalitat. Una proposta didàctica per a promoure la consciència social a l'aula ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:55:58Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics