Escacs educatius: fomentant el pensament matemàtic a l’aula

Show simple item record

dc.contributor Llorca Llinares, Esther
dc.contributor.author Calbet Escandell, Jordi
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-06-02T06:30:03Z
dc.date.available 2025-06-02T06:30:03Z
dc.date.issued 2024-06-10
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/170357
dc.description.abstract [cat] Aquest treball té com a objectiu estudiar la possibilitat d’introduir els escacs com a eina educativa per promoure el pensament matemàtic en l'entorn escolar. Mitjançant un estudi de la feina ja existent, analitzarem la relació entre els escacs i les competències matemàtiques, destacant el seu impacte en el desenvolupament del raonament lògic, la resolució de problemes i la planificació estratègica. També farem una proposta pedagògica sobre com integrar els escacs a l’aula, amb la finalitat de millorar el rendiment acadèmic i el desenvolupament cognitiu dels estudiants. La proposta pedagògica inclou activitats pràctiques, recursos didàctics i estratègies d'avaluació dissenyades per fomentar la participació activa dels estudiants i promoure un aprenentatge significatiu. Aquestes activitats tendran un caire matemàtic, amb el qual els alumnes podran reforçar conceptes matemàtics com l'aritmètica, geometria, àlgebra i estadística mentre juguen i aprenen escacs. A través d'aquest treball, busquem fer una contribució significativa al camp de l'educació matemàtica, demostrant el valor dels escacs com a eina efectiva per enriquir l'ensenyament i l'aprenentatge de les matemàtiques a l'aula. ca
dc.description.abstract [eng] This work aims to explore the possibility of introducing chess as an educational tool to promote mathematical thinking in the school environment. By studying existing research, we will analyze the relationship between chess and mathematical competencies, highlighting its impact on the development of logical reasoning, problem-solving, and strategic planning. We will also propose a pedagogical approach to integrating chess into the classroom to improve students' academic performance and cognitive development. The pedagogical proposal includes practical activities, educational resources, and assessment strategies designed to encourage active student participation and promote meaningful learning. These activities will have a mathematical focus, allowing students to reinforce mathematical concepts such as arithmetic, geometry, algebra, and statistics while playing and learning chess. Through this work, we seek to make a significant contribution to the field of mathematics education by demonstrating the value of chess as an effective tool for enriching the teaching and learning of mathematics in the classroom. ca
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure ca
dc.subject 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament ca
dc.subject 51 - Matemàtiques ca
dc.subject.other Escacs ca
dc.subject.other Matemàtiques ca
dc.subject.other Pensament lògic ca
dc.subject.other Resolució de problemes ca
dc.subject.other Planificació estratègica ca
dc.title Escacs educatius: fomentant el pensament matemàtic a l’aula ca
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.date.updated 2025-01-22T10:56:00Z
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/openAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics