dc.contributor |
Llorca Llinares, Esther |
|
dc.contributor.author |
Calbet Escandell, Jordi |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-06-02T06:30:03Z |
|
dc.date.available |
2025-06-02T06:30:03Z |
|
dc.date.issued |
2024-06-10 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/170357 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Aquest treball té com a objectiu estudiar la possibilitat d’introduir els escacs
com a eina educativa per promoure el pensament matemàtic en l'entorn
escolar. Mitjançant un estudi de la feina ja existent, analitzarem la relació entre
els escacs i les competències matemàtiques, destacant el seu impacte en el
desenvolupament del raonament lògic, la resolució de problemes i la
planificació estratègica. També farem una proposta pedagògica sobre com
integrar els escacs a l’aula, amb la finalitat de millorar el rendiment acadèmic i
el desenvolupament cognitiu dels estudiants. La proposta pedagògica inclou
activitats pràctiques, recursos didàctics i estratègies d'avaluació dissenyades
per fomentar la participació activa dels estudiants i promoure un aprenentatge
significatiu. Aquestes activitats tendran un caire matemàtic, amb el qual els
alumnes podran reforçar conceptes matemàtics com l'aritmètica, geometria,
àlgebra i estadística mentre juguen i aprenen escacs. A través d'aquest treball,
busquem fer una contribució significativa al camp de l'educació matemàtica,
demostrant el valor dels escacs com a eina efectiva per enriquir l'ensenyament i
l'aprenentatge de les matemàtiques a l'aula. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] This work aims to explore the possibility of introducing chess as an educational
tool to promote mathematical thinking in the school environment. By studying
existing research, we will analyze the relationship between chess and
mathematical competencies, highlighting its impact on the development of
logical reasoning, problem-solving, and strategic planning. We will also propose
a pedagogical approach to integrating chess into the classroom to improve
students' academic performance and cognitive development. The pedagogical
proposal includes practical activities, educational resources, and assessment
strategies designed to encourage active student participation and promote
meaningful learning. These activities will have a mathematical focus, allowing
students to reinforce mathematical concepts such as arithmetic, geometry,
algebra, and statistics while playing and learning chess. Through this work, we
seek to make a significant contribution to the field of mathematics education by
demonstrating the value of chess as an effective tool for enriching the teaching
and learning of mathematics in the classroom. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament |
ca |
dc.subject |
51 - Matemàtiques |
ca |
dc.subject.other |
Escacs |
ca |
dc.subject.other |
Matemàtiques |
ca |
dc.subject.other |
Pensament lògic |
ca |
dc.subject.other |
Resolució de problemes |
ca |
dc.subject.other |
Planificació estratègica |
ca |
dc.title |
Escacs educatius: fomentant el pensament matemàtic a l’aula |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2025-01-22T10:56:00Z |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
|