[cat] El propòsit d’aquesta investigació es analitzar l’impacte que els formats de
televisió anomenats Reality Show, tenen al procés de formació de la identitat de
les persones que els visualitzen. La investigació es desenvolupa en el marc teòric
de tres teories amb l’objectiu d’analitzar des de tres dimensions com son l’entorn
percebut per l’individu, la seva capacitat de reflexió sobre ell mateix i la relació
entre cervell i cos de la gestió de les seves emocions. La metodologia emprada
és la qualitativa i l’eina escollida per dur-la a terme ha estat l’enquesta a una
mostra de 25 persones d’entre 18 i 34 anys. Amb els resultats s’ha pogut
concloure que els diferents camps socials i diferents capitals (social, econòmic,
cultura, simbòlic) influencien en el consum de Reality Shows dels individus,
mentre els processos reflexius i d’autentificació dels individus poden esser
influenciats pels aquests tipus de contingut audiovisual. Aquests dos aspectes
confirmen que els Realities tenen la capacitat d’influenciar dins del procés de
formació d’identitat de les persones. Per una altra banda, els resultats obtinguts
no mostren cap tipus de vincle de la relació entre cervell i cos i la gestió de les
seves emocions a l’hora de consumir el tipus de format.