[cat] Aquest treball es basa en una investigació i una intervenció per analitzar si és possible
introduir la llengua de signes dins l’etapa d’Educació Primària per aconseguir la inclusió dels
infants sords o amb discapacitat auditiva dins els centres ordinaris. La investigació consta de
dues parts, la primera és una revisió bibliogràfica de la literatura existent sobre la llengua de
signes, i la segona, es fa mitjançant la investigació qualitativa, entrevistant a tres
professionals del sistema educatiu. La intervenció és una petita mostra d’així com es podria
introduir aquest tipus de llengua a les aules i serveix per analitzar les reaccions dels infants
davant la llengua de signes.
[eng] This work is based on research and an intervention to analyze whether it is possible to
introduce sign language in the Primary Education stage to achieve the inclusion of deaf or
hearing impaired children in ordinary schools. The research consists of two parts, the first is a
bibliographic review of the existing literature on sign language, and the second, is done
through qualitative research, interviewing three professionals from the educational system.
The intervention is a small sample of how this type of language could be introduced in
classrooms and serves to analyze children's reactions to sign language.