dc.contributor |
Marin Ripoll, Victoria Eugenia |
|
dc.contributor.author |
Sánchez Mateu, María Isabel |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-06-30T06:52:49Z |
|
dc.date.issued |
2024-07-10 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/170554 |
|
dc.description.abstract |
[cat] Segons Bisquerra (2011), molts dels problemes de la societat actual tenen un
substrat emocional. Els conflictes són constants, i les xifres de suïcidis, consum
de drogues i comportaments de risc han augmentat notablement, evidenciant
un analfabetisme emocional generalitzat. Fins ara, l’educació formal no ha
previst la necessitat ni la importància de l’educació emocional. Tanmateix,
transmetre aquests valors als centres educatius és fonamental en la prevenció
de riscos en adolescents i, sobretot, és un recurs útil per millorar el benestar
tant individual com social. Educar persones competents perquè siguin capaces
d’autoregular-se emocionalment pot ajudar a evitar molts dels problemes
actuals. A més de trastorns depressius, també trobem en el món actual un alt
nivell de violència, especialment masclista i homòfoba, que sovint deriva de la
manca d’empatia i assertivitat, dues habilitats socials que poden millorar-se si
es treballen a consciència. La meva proposta educativa, enfocada a la inclusió
de l’educació emocional dins el currículum de Llengua i Literatura Catalanes, té
com a objectiu treballar les emocions a través de la literatura, especialment
mitjançant els mites clàssics i del cinema (Inside Out). Aquesta iniciativa
demostra que l’educació emocional no només no exclou el currículum de les
matèries ordinàries, sinó que el complementa. La finalitat última és minimitzar
els factors de risc relacionats amb la persona i el seu context, promovent així
un desenvolupament integral. |
ca |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure |
ca |
dc.subject |
371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament |
ca |
dc.subject.other |
Educació emocional |
ca |
dc.subject.other |
Emocions |
ca |
dc.subject.other |
Literatura |
ca |
dc.subject.other |
Mites |
ca |
dc.title |
L'educació emocional a través de la literatura: dels mites a l'actualitat |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/masterThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.date.updated |
2025-01-22T10:55:57Z |
|
dc.date.embargoEndDate |
info:eu-repo/date/embargoEnd/2050-01-01 |
|
dc.embargo |
2050-01-01 |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|