| dc.contributor | Vich Coll, Antonio | |
| dc.contributor.author | Reinoso Parets, Margarita | |
| dc.date | 2024 | |
| dc.date.accessioned | 2025-08-04T11:42:01Z | |
| dc.date.available | 2025-08-04T11:42:01Z | |
| dc.date.issued | 2024-06-07 | |
| dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11201/171071 | |
| dc.description.abstract | [cat] El fenomen migratori és una realitat cada vegada més present a la societat i, per tant, en els centres educatius. Aquest treball final té com a objectiu abordar la gestió del dol migratori, la integració i la inclusió de l'alumnat immigrant en el context escolar, ajudant en el seu benestar emocional i psicològic. En primer lloc, és fonamental comprendre el procés de pèrdua de vincles afectius, del context cultural i social, així com considerar l'adaptació a la nova cultura. Aquests estudiants necessiten un procés d'adaptació tant en la societat com en l'àmbit escolar, tenint en compte factors com el suport social, l'autoestima, les habilitats d'afrontament i les barreres lingüístiques i culturals. L’objectiu principal és desenvolupar estratègies i recursos específics dins del Pla d'Acció Tutorial (PAT) per a fer costat als estudiants en el seu procés d'adaptació i promoure el seu benestar en el context escolar, així com proposar i/o millorar els protocols d’acollida establerts. Per tant, s’ha d’implementar programes de suport emocional i estratègies per la correcta integració i inclusió en la nova realitat i formar als docents en competències interculturals, a part de fomentar la creació d'espais de trobada i diàleg intercultural. S’ha de dissenyar intervencions educatives emmarcades a dins del PAT que siguin efectives i facilitin aquesta integració i inclusió des dels centres. Donar suport a la diversitat cultural no tan sols beneficia a una part de l’alumnat, sinó que també enriqueix a tota la comunitat educativa en el seu conjunt, promovent un ambient de respecte, empatia i suport mutu. | ca |
| dc.format | application/pdf | |
| dc.language.iso | cat | ca |
| dc.publisher | Universitat de les Illes Balears | |
| dc.rights | all rights reserved | |
| dc.subject | 37 - Educació. Ensenyament. Formació. Temps lliure | ca |
| dc.subject | 371 - Organització i gestió de l'educació i de l'ensenyament | ca |
| dc.subject.other | Integració | ca |
| dc.subject.other | Inclusió | ca |
| dc.subject.other | Nouvinguts | ca |
| dc.subject.other | Acollida | ca |
| dc.subject.other | Benestar | ca |
| dc.title | Gestió del dol migratori: integració i inclusió de l’alumnat nouvingut dins dels centres educatius | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/masterThesis | ca |
| dc.type | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | |
| dc.date.updated | 2025-01-22T10:56:09Z | |
| dc.rights.accessRights | info:eu-repo/semantics/openAccess |