[cat] El treball pretén revalorar el teatre com a eina didàctica potencial dins les aules de
Primària. Per tal de demostrar la seva transdisciplinarietat i els avantatges reals que pot
aportar als alumnes, s'ha fet una recerca teòrica sobre allò què diuen els experts, pedagogs
teatrals i altres professionals del món educatiu. Partint de la fonamentació teòrica i del
Currículum d'Educació Primària, he creat una mostra del que podria ser una proposta
didàctica anual per tal de treballar l'art dramàtic durant tot el curs, donant-li el pes curricular
que realment es mereix. Aquesta proposta pretén emprar el teatre com a recurs didàctic per
a fomentar el creixement personal dels infants per donar-los la millor formació acadèmica,
integral i emocional. Així també cerca el bon desenvolupament de la dinàmica d'aula i
consolidar els vincles interpersonals entre tots els membres del grup classe. Finalment, vol
millorar i reforçar la comunitat educativa.
[eng] The following work aims to revalue theater as a potential teaching tool in primary school
classrooms. In order to demonstrate its transdisciplinarity and the real advantages it can
bring to students, theoretical research has been done on what experts, theater pedagogues
and other professionals in the education world says. Based on the theoretical foundation and
the Primary Education Curriculum, I have created an annual didactic proposal to work on
dramatic art throughout the year, giving it the curricular weight it really deserves. This
proposal aims to use theater as a teaching resource in order to encourage children's
personal growth to give them the best academic, comprehensive and emotional training. It
also seeks the proper development of classroom dynamics and consolidating interpersonal
bonds between all members of the class group. Finally, it wants to improve and strengthen
the educational community.