Els errors més freqüents en l’expressió oral i escrita de l’alumnat de tercer d’ESO de dos instituts de Mallorca

Show simple item record

dc.contributor Cremades Cortiella, Elga
dc.contributor.author Llull Llull, Joana Maria
dc.date 2024
dc.date.accessioned 2025-10-01T09:26:57Z
dc.date.available 2025-10-01T09:26:57Z
dc.date.issued 2025-10-01
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11201/171484
dc.description.abstract [cat] L’educació secundària és una de les etapes educatives essencials a l’hora d’aprendre a dominar els registres formals de qualsevol llengua, i la llengua catalana no n’és una excepció. Conèixer la competència comunicativa de l’alumnat d’aquesta etapa educativa, per tant, és fonamental per poder adreçar millor l’ensenyament-aprenentatge de la llengua. Aquest treball, doncs, intenta contribuir a aquest coneixement a partir de l’anàlisi dels principals errors en l’expressió oral i escrita de 50 alumnes de tercer d’ESO de dos instituts de Manacor, a Mallorca: l’IES Porto Cristo i l’IES Mossèn Alcover. A partir d’una prova oral i una prova escrita, s’ha configurat un corpus de 50 textos orals i 50 textos escrits que han permès analitzar els errors orals i escrits més freqüents. S’ha constatat, en aquest sentit, que en l’expressió oral els errors més freqüents són ortoèpics, mentre que, en l’expressió escrita, són ortogràfics. Així mateix, sembla que la causa de la major part dels errors és la interferència del castellà, llengua que, com s’ha pogut comprovar a través d’una enquesta sociolingüística, és la que predomina entre l’alumnat. ca
dc.description.abstract [eng] Secondary education is one of the essential educational stages when it comes to learning to master the formal registers of any language, and the Catalan language is not an exception. Knowing the communicative competence of the students of this educational stage, therefore, is fundamental to be able to better address the teaching-learning of the language. This work, therefore, tries to contribute to this knowledge based on the analysis of the main errors in the oral and written expression of 50 third-year ESO students from two secondary schools from Manacor, in Mallorca: IES Porto Cristo and IES Mossèn Alcover. Based on an oral test and a written test, a corpus of 50 oral texts and 50 written texts has been configured that have allowed to analyze the most frequent oral and written errors. It has been noted, in this sense, that in oral expression the most frequent errors are orthoepic, while in written expression they are orthographic. Likewise, it seems that the cause of most of the errors is the interference of Spanish, a language that, as it has been proven through a sociolinguistic survey, is the one that predominates among students. en
dc.format application/pdf
dc.language.iso cat ca
dc.publisher Universitat de les Illes Balears
dc.rights all rights reserved
dc.subject 8 - Lingüística i literatura ca
dc.subject 81 - Lingüística i llengües ca
dc.subject.other Llengua catalana ca
dc.subject.other Competència comunicativa ca
dc.subject.other Expressió oral ca
dc.subject.other Expressió escrita ca
dc.subject.other Anàlisi d’errors ca
dc.subject.other Catalan language en
dc.subject.other Communicative competence en
dc.subject.other Oral expression en
dc.subject.other Written expression en
dc.subject.other Error analysis en
dc.title Els errors més freqüents en l’expressió oral i escrita de l’alumnat de tercer d’ESO de dos instituts de Mallorca ca
dc.type info:eu-repo/semantics/bachelorThesis ca
dc.type info:eu-repo/semantics/publishedVersion
dc.rights.accessRights info:eu-repo/semantics/closedAccess


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics