dc.contributor |
Cremades Cortiella, Elga |
|
dc.contributor.author |
Llull Llull, Joana Maria |
|
dc.date |
2024 |
|
dc.date.accessioned |
2025-10-01T09:26:57Z |
|
dc.date.available |
2025-10-01T09:26:57Z |
|
dc.date.issued |
2025-10-01 |
|
dc.identifier.uri |
http://hdl.handle.net/11201/171484 |
|
dc.description.abstract |
[cat] L’educació secundària és una de les etapes educatives essencials a l’hora d’aprendre a
dominar els registres formals de qualsevol llengua, i la llengua catalana no n’és una excepció.
Conèixer la competència comunicativa de l’alumnat d’aquesta etapa educativa, per tant, és
fonamental per poder adreçar millor l’ensenyament-aprenentatge de la llengua. Aquest
treball, doncs, intenta contribuir a aquest coneixement a partir de l’anàlisi dels principals
errors en l’expressió oral i escrita de 50 alumnes de tercer d’ESO de dos instituts de Manacor,
a Mallorca: l’IES Porto Cristo i l’IES Mossèn Alcover. A partir d’una prova oral i una prova
escrita, s’ha configurat un corpus de 50 textos orals i 50 textos escrits que han permès
analitzar els errors orals i escrits més freqüents. S’ha constatat, en aquest sentit, que en
l’expressió oral els errors més freqüents són ortoèpics, mentre que, en l’expressió escrita, són
ortogràfics. Així mateix, sembla que la causa de la major part dels errors és la interferència
del castellà, llengua que, com s’ha pogut comprovar a través d’una enquesta sociolingüística,
és la que predomina entre l’alumnat. |
ca |
dc.description.abstract |
[eng] Secondary education is one of the essential educational stages when it comes to learning to
master the formal registers of any language, and the Catalan language is not an exception.
Knowing the communicative competence of the students of this educational stage, therefore,
is fundamental to be able to better address the teaching-learning of the language. This work,
therefore, tries to contribute to this knowledge based on the analysis of the main errors in the
oral and written expression of 50 third-year ESO students from two secondary schools from
Manacor, in Mallorca: IES Porto Cristo and IES Mossèn Alcover. Based on an oral test and a
written test, a corpus of 50 oral texts and 50 written texts has been configured that have
allowed to analyze the most frequent oral and written errors. It has been noted, in this sense,
that in oral expression the most frequent errors are orthoepic, while in written expression they
are orthographic. Likewise, it seems that the cause of most of the errors is the interference of
Spanish, a language that, as it has been proven through a sociolinguistic survey, is the one
that predominates among students. |
en |
dc.format |
application/pdf |
|
dc.language.iso |
cat |
ca |
dc.publisher |
Universitat de les Illes Balears |
|
dc.rights |
all rights reserved |
|
dc.subject |
8 - Lingüística i literatura |
ca |
dc.subject |
81 - Lingüística i llengües |
ca |
dc.subject.other |
Llengua catalana |
ca |
dc.subject.other |
Competència comunicativa |
ca |
dc.subject.other |
Expressió oral |
ca |
dc.subject.other |
Expressió escrita |
ca |
dc.subject.other |
Anàlisi d’errors |
ca |
dc.subject.other |
Catalan language |
en |
dc.subject.other |
Communicative competence |
en |
dc.subject.other |
Oral expression |
en |
dc.subject.other |
Written expression |
en |
dc.subject.other |
Error analysis |
en |
dc.title |
Els errors més freqüents en l’expressió oral i escrita de l’alumnat de tercer d’ESO de dos instituts de Mallorca |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/bachelorThesis |
ca |
dc.type |
info:eu-repo/semantics/publishedVersion |
|
dc.rights.accessRights |
info:eu-repo/semantics/closedAccess |
|